Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Melania Muñoz Castillo
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en Valors i Ciutadania
Estudiant del Màster “Educació en Valors i Ciutadania”. Graduada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, realment motivada per tot el relacionat amb l’educació en valors i educació familiar. He participat en diversos projectes d’Aprenentatge Servei sempre amb l’objectiu de promoure una educació pública i de qualitat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

Cal conscienciar a famílies i escoles que d’ells depèn l’educació de les noves generacions i que són ells els que tenen el poder de reflexionar conjuntament i decidir com educar als nostres ciutadans i ciutadanes. Des de la pedagogia i el món de l’educació en general, s’han d’invertir tants recursos com sigui possible per aconseguir que famílies i escoles confiïn en si mateixes, assumeixin les seves responsabilitats i creguin veritablement en aquest compromís educatiu.
2

La relació família-escola comença a la universitat

No hem d’oblidar que les escoles són la part professional d’aquesta relació i, per tant, cal que siguin aquestes les que desenvolupin diferents estratègies per incloure a les famílies a la vida de l’escola. Per tant, és imprescindible que els futurs mestres i professors/es rebin en el seu procés formatiu, formació relativa a la importància d’aquest vincle i els mecanismes i les estratègies per gestionar-lo de manera positiva.
3

La participació ha d’anar en consonància amb les possibilitats de les famílies

Per aconseguir una bona participació de les famílies a les escoles, cal tenir en compte les característiques i les possibilitats de cada família. Hem de diversificar tant com sigui possible les formes de participació, per tal que els pares comencin a involucrar-se en allò en el que es sentin més segurs. L’important és que es sentin convidats a formar part de la vida de l’escola de manera natural, sense pressió i amb confiança.
Otras voces de la comunidad educativa
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Irma Silvia Torres Lopez Irma Silvia Torres Lopez
Mexican Teacher
The most experimented teachers must work at kindergarten.
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...
J. Oriol Escardíbul J. Oriol Escardíbul
Professor Titular d'...
El finançament del sistema educatiu ha de garantir un tractament...
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
Només s'educa des de l'estimació.
Merche Garcia Villatoro Merche Garcia Villatoro
Educadora Social Directora de l...
La capacitat de compromís

Más información