Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Melania Muñoz Castillo
Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en Valors i Ciutadania
Estudiant del Màster “Educació en Valors i Ciutadania”. Graduada en Pedagogia per la Universitat de Barcelona, realment motivada per tot el relacionat amb l’educació en valors i educació familiar. He participat en diversos projectes d’Aprenentatge Servei sempre amb l’objectiu de promoure una educació pública i de qualitat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle

Cal conscienciar a famílies i escoles que d’ells depèn l’educació de les noves generacions i que són ells els que tenen el poder de reflexionar conjuntament i decidir com educar als nostres ciutadans i ciutadanes. Des de la pedagogia i el món de l’educació en general, s’han d’invertir tants recursos com sigui possible per aconseguir que famílies i escoles confiïn en si mateixes, assumeixin les seves responsabilitats i creguin veritablement en aquest compromís educatiu.
2

La relació família-escola comença a la universitat

No hem d’oblidar que les escoles són la part professional d’aquesta relació i, per tant, cal que siguin aquestes les que desenvolupin diferents estratègies per incloure a les famílies a la vida de l’escola. Per tant, és imprescindible que els futurs mestres i professors/es rebin en el seu procés formatiu, formació relativa a la importància d’aquest vincle i els mecanismes i les estratègies per gestionar-lo de manera positiva.
3

La participació ha d’anar en consonància amb les possibilitats de les famílies

Per aconseguir una bona participació de les famílies a les escoles, cal tenir en compte les característiques i les possibilitats de cada família. Hem de diversificar tant com sigui possible les formes de participació, per tal que els pares comencin a involucrar-se en allò en el que es sentin més segurs. L’important és que es sentin convidats a formar part de la vida de l’escola de manera natural, sense pressió i amb confiança.
Otras voces de la comunidad educativa
Deli Miró Miró Deli Miró Miró
Psicopedagoga i educadora en art
AULES PER L’EDUCACIÓ DEL BÉ COMÚ
Montserrat Gironell Montserrat Gironell
Mestre de Cicle Inicial
Educar per a la trascendència
Nàdia Grau Andrés Nàdia Grau Andrés
Correctora i traductora
Respecte
Lola Abelló Planas Lola Abelló Planas
Ex presidenta de la CEAPA,...
L'educació està en la proximitat
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula
Xavier Riudor Pons Xavier Riudor Pons
Director Tècnic del CTESC (Consell...
Hem d’empoderar els infants i joves per fer front a una realitat...

Más información