Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ramon Terrassa i Cusí
Ramon Terrassa i Cusí
Director general d'Acció Cívica i Comunitària. Generalitat de Catalunya
Sempre m'he dedicat a temes socials, educatius i culturals. De molt jove al món de l'esplai i les colònies. Vaig estudiar a la UB i la URL. A la Fundació Pere Tarrés, entre 1991 i el 2010 em vaig ocupar de la formació de voluntaris i professionals del camp social i cultural. He tingut el goig de donar suport a iniciatives transversals del tercer sector, i per tant col·laborant amb les principals entitats del país. També vaig tenir una etapa de projectes europeus. Des del 2011 formo part del Departament de Benestar Social i Família de la Generalitat. Dos anys com a Secretari de Família, i el darrer com a Director general d'Acció Cívica i Comunitària.

Les tres coses que he après

1

El sentit de comunitat.

Ens eduquem i eduquem perquè convivim. El que fem ens afecta a cadascun però també als del nostre entorn. Fer com si estiguéssim sols és un error. Quan pensem com solucionar el que no ens agrada, i ens ajudem els uns als altres a fer-ho, creixem com a societat i com a persones.
2

Tot està relacionat.

Una de les coses més apassionants de l'educació és quan descobreixes com un tema o disciplina et porta d'aquí cap enllà, i com pots anar teixint una visió del món diversa i més complerta que les mirades parcials que aïllen i empobreixen.
3

L'educació no té límits.

Sempre hi ha oportunitats per aprendre més i més, ni l'edat ni altres limitacions físiques han d'impedir-ho. Hi ha molts espais per dur-ho a terme. Qualsevol nivell de partida és bo per iniciar-se en el món de la cultura, en qualsevol moment. I cal animar a tothom a trobar nous reptes. Mai dir "jo ja ho he fet tot".
Altres veus de la comunitat educativa
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Laia Pineda Rüegg Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació
Educar és reconèixer l’altre
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Juli Palou Sangrà Juli Palou Sangrà
Professor Titular Universitat...
Entorns i persones
Libo Luna Márquez Libo Luna Márquez
Cap del servei d'educació de...
Invertir en educació és invertir en un futur millor

Més informació