Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Longás Mayayo
Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon LlullI i investigador grup PSITIC.

Doctor i Llicenciat en Pedagogia, Educador Social i Enginyer Tècnic Agrícola. Ha treballat com a docent a EGB, ESO i Formació Professional. Ha estat director de l'escola CES Salesians Sant Vicenç. Professor a la Universitat Ramon Llull. Coordinador del Servei d'Assessorament i Intervenció Psicopedagòica de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. En aquesta facultat també ha coordinat  les llicenciatures de Pedagogia i Psicopedagogia i el Màster de Pedagogia Social. Ha col·laborat com assessor de la Diputació de Barcelona en temes d'inclusió educativa i transisicó escola treball en diversos municipis de Barcelona. Línies de recerca en benestar docent i riscos escolars, xarxes socioeducatives, inclusió educativa i èxit escolar, gestió de recursos humans a l'escola.  

Les tres coses que he après

1

L'escola ha de ser una organització positiva

No és possible una bona educació si l'escola no esdevé un lloc que vetlla i procura el benestar de tots els seus membres, posant a les persones i no pas al currículum en elc entre, acollint-les i acompanyant-les, fent possible el creixement tant dels alumnes com dels docents. L'escola "positiva" emergeix com un nou paradigma alternatiu i necessari,
2

Gran part de l'èxit escolar passa per la coresponsabilitat educativa

Sovint cerquem solucions al fracàs escolar dins de la pròpia escola, però part del canvi i la innovació que necessitem passa per l'obertura de les escoles, la connexió amb l'entorn i el treball amb xarxa amb la resta d'agents socioeducatius.
3

Les reformes educatives no són la solució.

Les reformes educatives tenen més de lluita ideològica que de solució per a l''educació. Els processos de dalt a baix i centralitzats no semblen els més eficaços. Cal comptar més amb els protagonistes -docents, alumnes, famílies- i posar en marxa processos de col·laboració, amb visió estratègica, contextualitzats i que parteixin de l'avaluació sistemàtica.
Altres veus de la comunitat educativa
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Ramon Rial i Carbonell Ramon Rial i Carbonell
Coordinació Escoles Vedruna....
Tenim una oportunitat
David Vilalta Murillo David Vilalta Murillo
Mestre. Formador a l'ICE de...
Aprenentatge i humilitat es donen la mà
Mª Rosa Buxarrais Estrada Mª Rosa Buxarrais Estrada
Catedràtica d'universitat
L’educació és responsabilitat de la família
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música es una herramienta extraordinaria
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Xavier Àvila i Morera Xavier Àvila i Morera
Mestre i professor a Blanquerna (...
El bon mestre del tercer mil·lenni no ha de ser tant un bon...

Més informació