Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Jordi Longás Mayayo
Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon LlullI i investigador grup PSITIC.

Doctor i Llicenciat en Pedagogia, Educador Social i Enginyer Tècnic Agrícola. Ha treballat com a docent a EGB, ESO i Formació Professional. Ha estat director de l'escola CES Salesians Sant Vicenç. Professor a la Universitat Ramon Llull. Coordinador del Servei d'Assessorament i Intervenció Psicopedagòica de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. En aquesta facultat també ha coordinat  les llicenciatures de Pedagogia i Psicopedagogia i el Màster de Pedagogia Social. Ha col·laborat com assessor de la Diputació de Barcelona en temes d'inclusió educativa i transisicó escola treball en diversos municipis de Barcelona. Línies de recerca en benestar docent i riscos escolars, xarxes socioeducatives, inclusió educativa i èxit escolar, gestió de recursos humans a l'escola.  

The three things I’ve learned

1

L'escola ha de ser una organització positiva

No és possible una bona educació si l'escola no esdevé un lloc que vetlla i procura el benestar de tots els seus membres, posant a les persones i no pas al currículum en elc entre, acollint-les i acompanyant-les, fent possible el creixement tant dels alumnes com dels docents. L'escola "positiva" emergeix com un nou paradigma alternatiu i necessari,
2

Gran part de l'èxit escolar passa per la coresponsabilitat educativa

Sovint cerquem solucions al fracàs escolar dins de la pròpia escola, però part del canvi i la innovació que necessitem passa per l'obertura de les escoles, la connexió amb l'entorn i el treball amb xarxa amb la resta d'agents socioeducatius.
3

Les reformes educatives no són la solució.

Les reformes educatives tenen més de lluita ideològica que de solució per a l''educació. Els processos de dalt a baix i centralitzats no semblen els més eficaços. Cal comptar més amb els protagonistes -docents, alumnes, famílies- i posar en marxa processos de col·laboració, amb visió estratègica, contextualitzats i que parteixin de l'avaluació sistemàtica.
Other voices from the educational community
M Núria Valls Molins M Núria Valls Molins
Experta en Educació de Persones...
Educar avui és fer ús de les TIC
Silvia Soldevila Bueno Silvia Soldevila Bueno
Operaria en una fàbrica
Teoria i pràctica
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Marta Olivella Pedrola Marta Olivella Pedrola
Tècnica del CTESC
Què vol dir educar? Educar vol dir ajudar a algú a créixer i a...
BLANCA PIEDRA ASTUDILLO
PROFESORA DE PRIMERO DE BASICA
ACOMPAÑAMIENTO EN LA EDUCACION
Francesc Colomé Montserrat Francesc Colomé Montserrat
Inspector d'educació
D’una educació que ha de canviar el mon a un mon que ha canviat...
Ladislau Girona Flores Ladislau Girona Flores
Assessoria i Consultoria
Ethos-Passió

More information