Però amb ser crítics i creatius tampoc n’hi ha prou , cal a més que siguin solidaris , cal que al plantejar-se problemes i al cercar solucions creatives ho facin pensant en el bé comú, en els drets humans, en la justícia i en la protecció del Planeta. Diu Howard Gardner, el científic que va formular la teoria de les Intel•ligències Múltiples, que desenvolupar-les si no es posen al servei del be comú no servirà de res.
Aquestes tres “coses” han d’anar sempre unides i per això cal que les propostes didàctiques, que realitzem a l’aula no siguin una acumulació d’activitats fragmentades. Hem de treballar per projectes de comprensió, projectes telemàtics col•laboratius, amb APB, (aprenentatge per resolució de problemes) o amb webquestes que són maneres de treballar que parteixen de situacions del món real, que cal analitzar de manera col•laborativa per prendre decisions creatives. Cal treballar realitzant tasques complexes i contextualitzades, que tinguin sentit per a l’alumne i de les quals en resulti un producte, fruit de posar en joc una mirada crítica, creativa i solidària sobre ells mateixos, els altres i el món que els envolta.