Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Margarida Falgàs i Isern
Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica de la llengua a la FEP de la UdG.

Mestra d'infantil i primària. Formadora de l'ICE i de Dt. d'ensenyament de didàctica de la llengua i de metodologia d'infantil, primària. Llicenciada en Filologia Catalana i en Ciències de l'Educació.

Actualment professora en comissió de serveis a la Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG, en el departament de didàctiques específiques. Imparteixo classe, sobretot, als Graus de Mestre d'Infnatil i Mestre de Primària.

Les tres coses que he après

1

L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la formació permanent.

Educar en l'autonomia és educar en la curisositat contants i en l'esperit de recerca. Només així podem potenciar la necessitat de formació. Aquest és un aspecte essencial des de l'infant que creix fins l'adult ja gran que incideix a la societat
2

La capacitat de reflexió és la base de la formació continuada.

Tenir estratègies per observar els processos educatius, des d'un mateix, els altres ajuda a crear la consciència de la reflexió constant. La formació inicial d'educadors ha de preparar per a la formació al llarg de la vida.
3

L'ètica dels educadors ha de passar per la consciència de la formació al llarg de la vida

La societat hauria de formar ciutadans amb capacitat de millora constant, com a persones, com a grup i com a professionals. En educació la capacitat de reflexió, de recerca constant hauria de conformar la base del codi ètic professional.
Altres veus de la comunitat educativa
Marc Alcaraz Diez Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Les emocions són irrenunciables
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Josep Manuel Prats
President de Fapel
Objectius basats en la persona
Roser Canals Cabau Roser Canals Cabau
professora de ciències socials i...
Les didàctiques específiques claus en la formació del professorat
Carme Bové i Romeu Carme Bové i Romeu
Responsable d'ensenyament al...
És imprescindible predicar amb l’exemple.
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què

Més informació