Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Vanesa Berlanga Silvente
Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat de Barcelona

Diplomada en Estadística i Màster en Formació del Professorat de Secundària, en la modalitat de Tecnologia (Universitat de Blanquerna – La Salle). Professora associada del Departament de MIDE, imparteix docència d’assignatures metodològiques en la UB i en la UNED. Té una llarga trajectòria professional, de més d’una dècada, en l’àmbit d’anàlisi de dades quantitatives tan en el sector púbic com privat. Acreditada com a professora col·laboradora per l’ANECA en el 2012. Actualment, desenvolupa la seva tesis doctoral en la UB dins del programa de doctorat “Educació i Societat” en la línea de recerca “Psicopedagogia” amb el títol “Universitarios becados: perfiles, grado de satisfacción y expectativas de persistencia en la Universidad” sota la direcció de la Dra. Pilar Figuera i el Dr. Ernest Pons. És membre de l’equip de recerca TRALS (Transicions Acadèmiques i Laborals) de la UB. És membre de la Societat Catalana d’Estadística (SCE), l’Associació Interuniversitària d’Investigació en Pedagogia (AIDIPE) i l’Associació d’Economia de la Empresa (AEDE).

Les tres coses que he après

1

La estadística: un reto para los universitarios

Enseñar estadística a nuestros universitarios es importantísimo hoy en día, no solo son ciudadanos, graduados, profesionales sino también salen formados muchos de ellos como investigadores que intentaran mejorar nuestra realidad social cuando aterricen en su ámbiot profesional. Para ello la metodología en el aula debe orientarse hacia ellos, hacerles "hacer" estadística.
2

La TESIS como proceso formativo.

El camino de la Tesis es un camino duro, lleno de obstáculos pero que al final está lleno de recompensas, sobretodo cuando uno hace bien todos los "deberes". Si reflexiona desde una distancia considerada se aprende que el proceso de Tesis capacita para poder asesorar a otros doctorandos. No deja de ser un proceso formativo, o mejor dicho, una investigación formativa.
3

El rendimiento del estudiante vs. el rol del profesor

Estos años de docente me hacen darme cuenta que cuanto más me quieren mis alumnos más aprenden. Cuanto más interacciono con ello, cuanto más les miro y me aprendo sus nombres más me dan. En educación física se suele decir que si cuidas el cuerpo cuidas la mente, en mi caso, si cuidamos la autoestima de nuestros alumnos su mente está más despierta, más sedienta de aprender.
Altres veus de la comunitat educativa
Silvana Ballbè González Silvana Ballbè González
Directora d'escola
Sempre hi ha una porta oberta
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Josep Maria Jarque Jutglar Josep Maria Jarque Jutglar
Aprenent de mestre
Els llibres que duc sota el braç
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació

Més informació