Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Vanesa Berlanga Silvente
Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat de Barcelona

Diplomada en Estadística i Màster en Formació del Professorat de Secundària, en la modalitat de Tecnologia (Universitat de Blanquerna – La Salle). Professora associada del Departament de MIDE, imparteix docència d’assignatures metodològiques en la UB i en la UNED. Té una llarga trajectòria professional, de més d’una dècada, en l’àmbit d’anàlisi de dades quantitatives tan en el sector púbic com privat. Acreditada com a professora col·laboradora per l’ANECA en el 2012. Actualment, desenvolupa la seva tesis doctoral en la UB dins del programa de doctorat “Educació i Societat” en la línea de recerca “Psicopedagogia” amb el títol “Universitarios becados: perfiles, grado de satisfacción y expectativas de persistencia en la Universidad” sota la direcció de la Dra. Pilar Figuera i el Dr. Ernest Pons. És membre de l’equip de recerca TRALS (Transicions Acadèmiques i Laborals) de la UB. És membre de la Societat Catalana d’Estadística (SCE), l’Associació Interuniversitària d’Investigació en Pedagogia (AIDIPE) i l’Associació d’Economia de la Empresa (AEDE).

Les tres coses que he après

1

La estadística: un reto para los universitarios

Enseñar estadística a nuestros universitarios es importantísimo hoy en día, no solo son ciudadanos, graduados, profesionales sino también salen formados muchos de ellos como investigadores que intentaran mejorar nuestra realidad social cuando aterricen en su ámbiot profesional. Para ello la metodología en el aula debe orientarse hacia ellos, hacerles "hacer" estadística.
2

La TESIS como proceso formativo.

El camino de la Tesis es un camino duro, lleno de obstáculos pero que al final está lleno de recompensas, sobretodo cuando uno hace bien todos los "deberes". Si reflexiona desde una distancia considerada se aprende que el proceso de Tesis capacita para poder asesorar a otros doctorandos. No deja de ser un proceso formativo, o mejor dicho, una investigación formativa.
3

El rendimiento del estudiante vs. el rol del profesor

Estos años de docente me hacen darme cuenta que cuanto más me quieren mis alumnos más aprenden. Cuanto más interacciono con ello, cuanto más les miro y me aprendo sus nombres más me dan. En educación física se suele decir que si cuidas el cuerpo cuidas la mente, en mi caso, si cuidamos la autoestima de nuestros alumnos su mente está más despierta, más sedienta de aprender.
Altres veus de la comunitat educativa
Emili Avilés Cutillas Emili Avilés Cutillas
Mestre de Primària
Família i escola, claus de la millora de la societat
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Joan Sanz Bartra Joan Sanz Bartra
Actor de doblatge i guionista
Aprendre és una addicció
JOAN GUÀRDIA OLMOS JOAN GUÀRDIA OLMOS
Professor de la Facultat de...
Fer política per fer millorar l’educació es necessari, fer...
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni

Més informació