Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Vanesa Berlanga Silvente
Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat de Barcelona

Diplomada en Estadística i Màster en Formació del Professorat de Secundària, en la modalitat de Tecnologia (Universitat de Blanquerna – La Salle). Professora associada del Departament de MIDE, imparteix docència d’assignatures metodològiques en la UB i en la UNED. Té una llarga trajectòria professional, de més d’una dècada, en l’àmbit d’anàlisi de dades quantitatives tan en el sector púbic com privat. Acreditada com a professora col·laboradora per l’ANECA en el 2012. Actualment, desenvolupa la seva tesis doctoral en la UB dins del programa de doctorat “Educació i Societat” en la línea de recerca “Psicopedagogia” amb el títol “Universitarios becados: perfiles, grado de satisfacción y expectativas de persistencia en la Universidad” sota la direcció de la Dra. Pilar Figuera i el Dr. Ernest Pons. És membre de l’equip de recerca TRALS (Transicions Acadèmiques i Laborals) de la UB. És membre de la Societat Catalana d’Estadística (SCE), l’Associació Interuniversitària d’Investigació en Pedagogia (AIDIPE) i l’Associació d’Economia de la Empresa (AEDE).

The three things I’ve learned

1

La estadística: un reto para los universitarios

Enseñar estadística a nuestros universitarios es importantísimo hoy en día, no solo son ciudadanos, graduados, profesionales sino también salen formados muchos de ellos como investigadores que intentaran mejorar nuestra realidad social cuando aterricen en su ámbiot profesional. Para ello la metodología en el aula debe orientarse hacia ellos, hacerles "hacer" estadística.
2

La TESIS como proceso formativo.

El camino de la Tesis es un camino duro, lleno de obstáculos pero que al final está lleno de recompensas, sobretodo cuando uno hace bien todos los "deberes". Si reflexiona desde una distancia considerada se aprende que el proceso de Tesis capacita para poder asesorar a otros doctorandos. No deja de ser un proceso formativo, o mejor dicho, una investigación formativa.
3

El rendimiento del estudiante vs. el rol del profesor

Estos años de docente me hacen darme cuenta que cuanto más me quieren mis alumnos más aprenden. Cuanto más interacciono con ello, cuanto más les miro y me aprendo sus nombres más me dan. En educación física se suele decir que si cuidas el cuerpo cuidas la mente, en mi caso, si cuidamos la autoestima de nuestros alumnos su mente está más despierta, más sedienta de aprender.
Other voices from the educational community
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
Julio Fermin Gualan Tene Julio Fermin Gualan Tene
Profesor-Líder Licenciado en...
Educar para la Dignificacion de la Persona
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Xavier Orteu  i Guiu Xavier Orteu i Guiu
Director d'Insercoop,...
Una relació diferent amb el temps
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Miquel Gené Molins Miquel Gené Molins
Professor de secundària
La participació de les famílies

More information