Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Josep Maria Guinovart i Ferrero
Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
Mestre i llicenciat en Geografia i Història. 30 anys de mestre.

The three things I’ve learned

1

La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.

Crec que és fonamental la manera com fem sentir als nostres alumnes. No podem construir cap aprenentatge si no hi ha una sòlida base afectiva entre el missatger i el receptor. La importància i el treball de creixement personal entre mestre i alumnes fa que els resultats siguin òptims, en primer lloc en l' àmbit l humà que és el que més important i després acadèmic.
2

El treballar els valors emocionalment

Els valors positius ens ajuden a viure millor i a donar un sentit a la nostra existència, però aquests valors han de tenir sentit per als nostres alumnes en el dia a dia , els han d'emocionar i els han de viure com a propis. Res millor que estar atents a l'aula i observarem quantitat de situacions que cal enmarcar-les i treballar-les. En canvi , si no hi estem atents, ens passaran per alt i perdérem oportunitats per créixer tots plegats com a persones
3

El treball de les emocions ha d'amarar qualsevol tasca pedagògica

Treballar les emocions, vol dir fer gaudir a les nostres criatures, intentant que les seves tasques tinguin sentit , que es trobin involucrades en el seu aprenentatge.,que les seves feines no siguin avorrides, que l'humor estigui pertot arreu, que puguin modificar aspectes del dia a dia, que la classe la fem tots i totes , i això sí sense trampes per part de l'adult
Other voices from the educational community
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
Marc Alcaraz Diez Marc Alcaraz Diez
Monitor i Responsable d'esplai
Les emocions són irrenunciables
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Rosa M. Falgàs Casanovas Rosa M. Falgàs Casanovas
Presidenta de l'Associació...
Despertar la curiositat
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela

More information