Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Josep Maria Guinovart i Ferrero
Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
Mestre i llicenciat en Geografia i Història. 30 anys de mestre.

The three things I’ve learned

1

La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.

Crec que és fonamental la manera com fem sentir als nostres alumnes. No podem construir cap aprenentatge si no hi ha una sòlida base afectiva entre el missatger i el receptor. La importància i el treball de creixement personal entre mestre i alumnes fa que els resultats siguin òptims, en primer lloc en l' àmbit l humà que és el que més important i després acadèmic.
2

El treballar els valors emocionalment

Els valors positius ens ajuden a viure millor i a donar un sentit a la nostra existència, però aquests valors han de tenir sentit per als nostres alumnes en el dia a dia , els han d'emocionar i els han de viure com a propis. Res millor que estar atents a l'aula i observarem quantitat de situacions que cal enmarcar-les i treballar-les. En canvi , si no hi estem atents, ens passaran per alt i perdérem oportunitats per créixer tots plegats com a persones
3

El treball de les emocions ha d'amarar qualsevol tasca pedagògica

Treballar les emocions, vol dir fer gaudir a les nostres criatures, intentant que les seves tasques tinguin sentit , que es trobin involucrades en el seu aprenentatge.,que les seves feines no siguin avorrides, que l'humor estigui pertot arreu, que puguin modificar aspectes del dia a dia, que la classe la fem tots i totes , i això sí sense trampes per part de l'adult
Other voices from the educational community
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Mª Àngels Brescó Mendiluce Mª Àngels Brescó Mendiluce
Directora Jesuïtes Poble Sec, Col·...
Les escoles han de definir molt clarament la seva missió i cap a...
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
Només s'educa des de l'estimació.
Teresa Romagosa López Teresa Romagosa López
Responsable Escola municipal de...
L' esforç

More information