Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Santi Centelles
Santi Centelles
Director pedagògic editorial educativa

Sóc professor (especialitats Orientació educativa i Geografia i Història) en un institut de Sant Cugat. Comparteixo la meva feina docent amb la direcció del Departament de Pedagogia de l'editorial edebé, on sóc responsable de proposar elements d'innovació educativa per incorporar-los en els materials educatius (format paper i digital) i vetllar per l'adeqüació metodològica i didàctica de l'oferta educativa.

En els últims anys he iniciat un profund procès personal de reaprendre i "reinventar-me" que està començant a donar els seus fruits i em produeix una gran satisfacció personal i professional. És en aquest marc on neix el meu contacte amb la fundació Bofill.

The three things I’ve learned

1

Aprendre a escoltar

Observar els meus alumnes, escoltar-los, dialogar amb ells m'ha permés establir unes relacions molt normalitzades a la classe, que ha esdevingut un veritable espai de convivència i d'aprenentatge. Aquesta actitud em permet captar el fluxos d'interès que es produeixen en una classe per aprofitar-los o reconduir la meva pràctica a l'aula.
2

Un nou paradigma educatiu

Les aportacions de les neurociències, la volatilitat del coneixement, les noves fonts del coneixement... ens obliguen a canviar els esquemes educatius que hem fet servir al llarg de la nostra carrera professional. Això ens suposa un repte important (un petit entrabanc) però ens aporta "vida nova" i ens situa en unes condicions més normals i properes a la resta de professionals.
3

Més enllà d'un canvi metodològic

Situar els aprenentatges en contextos més reals i propers al món dels alumnes; aprofitar els entorns informals i no formals com a fonts d'aprenentatge; promoure l'autonomia emocional dels nostres alumnes; considerar les diferents intel·ligències presents a l'aula; treballar per projectes, PBL,... va molt més ennllà que un necessari canvi metodològic. Potser ara el canvi va de debó
Other voices from the educational community
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Anna-Bel Carbonell Rios Anna-Bel Carbonell Rios
Directora de la Fundació Comtal....
Educar és construir
Luis Antonio Medina Gonzalez Luis Antonio Medina Gonzalez
Profesor-lider. Profesor primario
RESPETO A LOS SABERES ANCESTRALES
Marina Tomàs i Folch Marina Tomàs i Folch
Professora
Valors i cultura professional educativa
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació

More information