Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ana Belén Colén Ráfales
Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
Vaig estudiar E.Infantil, i Psicopedagogia, i ja exercint de mestra i mostrant interès pels audiovisuals, em vaig posar a estudiar Comunicació Audiovisual a la UPF. Ara no fa massa que vaig acabar, i puc aplicar els coneixements apresos al CRP del Garraf, on hi sóc des d'aquest curs escolar en comissió de serveis.

Les tres coses que he après

1

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula perquè sense aquesta mena d'interacció màgica que permet la confiança no es crearan les situacions ni els espais òptims per l'aprenentatge.
2

La renovació pedagògica ha d'estar vinculada a la dimensió social i cultural

Les converses de després dels àpats a l'escola hauríen de girar entorn una perspectiva cultural molt acurada i actualitzada que permetés a tots els docents encarrilar-se en la mateixa via. Aquesta dimensió cultural hauria d'impregnar el treball dels cicles i els claustres -dimensió social- per no acabar, com gairebé sempre passa, perpetuant estructures i espais obsolets i que no accepten la interacció entre els professionals sinó que actuen com mers transmissors d'una informació que té múltiples vies i canals de trobada no presencials.
3

Cal un replantejament de l'accés a la carrera docent

Després d'estudiar la diplomatura/grau de Magisteri ja pots treballar. La major part de les habilitats que apliquis com docent en l'aula estaran relacionades amb el bagatge del que un coneix sobre la pròpia tasca del docent. Els coneixements apresos durant la carrera passaran al pla secundari, i prevaldrà el coneixement de la figura docent que un coneix (el seu mestre a l'escola, el tutor de pràctiques, el mestre paral·lel,...). Per què passa això en la nostra tasca professional? Per què resulta tant difícil innovar?
Altres veus de la comunitat educativa
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
Xus Martín Garcia Xus Martín Garcia
Titular Universitat de Barcelona
S’aprèn més i millor quan hi ha un projecte que s’ha de tirar...
Josep Lluís Conde Sala Josep Lluís Conde Sala
Professor UB
L'educació es molt important en l'estructuració del...
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Núria Roca i Caparà Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Relació mantinguda entre famílies i tutors
Maite Gorriz Farré Maite Gorriz Farré
Professora de matemàtiques
Una educació centrada en l'aprenentatge de l'alumnat...
Josep Bargalló Valls Josep Bargalló Valls
Formador. Institut de Ciències de...
Aprendre a aprendre

Més informació