Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Ana Belén Colén Ráfales
Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
Vaig estudiar E.Infantil, i Psicopedagogia, i ja exercint de mestra i mostrant interès pels audiovisuals, em vaig posar a estudiar Comunicació Audiovisual a la UPF. Ara no fa massa que vaig acabar, i puc aplicar els coneixements apresos al CRP del Garraf, on hi sóc des d'aquest curs escolar en comissió de serveis.

The three things I’ve learned

1

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula perquè sense aquesta mena d'interacció màgica que permet la confiança no es crearan les situacions ni els espais òptims per l'aprenentatge.
2

La renovació pedagògica ha d'estar vinculada a la dimensió social i cultural

Les converses de després dels àpats a l'escola hauríen de girar entorn una perspectiva cultural molt acurada i actualitzada que permetés a tots els docents encarrilar-se en la mateixa via. Aquesta dimensió cultural hauria d'impregnar el treball dels cicles i els claustres -dimensió social- per no acabar, com gairebé sempre passa, perpetuant estructures i espais obsolets i que no accepten la interacció entre els professionals sinó que actuen com mers transmissors d'una informació que té múltiples vies i canals de trobada no presencials.
3

Cal un replantejament de l'accés a la carrera docent

Després d'estudiar la diplomatura/grau de Magisteri ja pots treballar. La major part de les habilitats que apliquis com docent en l'aula estaran relacionades amb el bagatge del que un coneix sobre la pròpia tasca del docent. Els coneixements apresos durant la carrera passaran al pla secundari, i prevaldrà el coneixement de la figura docent que un coneix (el seu mestre a l'escola, el tutor de pràctiques, el mestre paral·lel,...). Per què passa això en la nostra tasca professional? Per què resulta tant difícil innovar?
Other voices from the educational community
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Manel V. Trincado Alba Manel V. Trincado Alba
AMPA SAMC Cornellà de LLob.//...
Guia / Manual del curs per als Pares.
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Jordi Carmona Espinosa Jordi Carmona Espinosa
Director Escola Garbí Pere Vergés...
Diga’m com avalues i et diré qui ets
Xavier Martí i Renom Xavier Martí i Renom
Director d'Innovació
El món es mou per energia i evoluciona pel coneixement
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc

More information