Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Porta Abad
Carme Porta Abad
Cap de Comunicació
Experta en comunicació i editora. Sóc tècnica d’imatge audiovisual i ​​mare d’una nena i un nen.​ He treballat com a gestora cultural i en diversos mitjans de comunicació. També he estat diputada al Parlament de Catalunya en la VI i VII legislatura i Secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania de la Generalitat de Catalunya. Formo part de la Comissió Promotora de la Iniciativa Legislativa Popular per una Renda Garantida Ciutadana

Les tres coses que he après

1

L'aprenentatge és vital

Quan parlem d'educació parlem també de competències, però les competències són massa marcades pel mercat, un mercat, a més, en crisi econòmica i de valors. Les competències i aptituds venen marcades per l'actitud i la curiositat vers les coses, vers la vida... i l'educació ha de prendre la vida com a model, més enllà de les necessitats de mercats que canvien i caduquen. La responsabilitat, la motivació i l'autonomia són elements fonamentals que hem de saber transmetre i que ajuden a formar veritables líders per a la comunitat. Cal desenvolupar la sensibilitat versus la competitivitat. Saber exercir les competències sense deixar de banda la humanitat.
2

El canvi social i organitzacional

Actualment seguim amb estructures antigues i formem a la gent per a estructures noves, hi ha un xoc de trens evident. Hem estat educant, i eduquem, en drets i valors i, en canvi, els drets legals són anecdòtics i propensos de retallar. Estem educant en la societat 2.0 i encara som a la prehistòria en l'organització social. L'individualisme va trencar les xarxes i reconstruir-les amb un nou paradigma no està sent fàcil, Eduquem per a estructures àgils, horitzontals en les TCI i tenim un mercat laboral i social on això és gairebé anecdòtic en molts àmbits. L'educació no pot assumir tots els canvis si la societat segueix reculant.
3

La coeducació és clau

La coeducació és clau per al futur, no només per a les dones sinó també per als homes del futur. Donar espai a una diversitat real destacant les competències específiques i genèriques forma en el respecte i ,també, alimenta l'autoestima. Els ensenyaments standard i uns clars rols socials segons el gènere, no afavoreixen una expressió lliure de la personalitat. En un món que avança cap a una certa aculturació, hem de poder potenciar un desenvolupament de la personalitat que permeti viure amb respecte i dignitat. Poder ser i viure com es necessita i desitja, només és possible des de l'educació en el respecte a les diferències
Altres veus de la comunitat educativa
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
ELSA POVEDA CARNÉ ELSA POVEDA CARNÉ
PRESIDENT AMPA EUROPA...
Integrar les TIC a l'escola
Joan Moya Piñol Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació
Josep Anguera i Torrents Josep Anguera i Torrents
Economista
Vocació = agradar ensenyar
Amaia Clemente Amaia Clemente
AMPA Dolors Monserdà Santapau
Dedicació
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.
Roser Boix Tomàs Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a...
El paper de la didàctica en l’educació del futur

Més informació