Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Jordi Longás Mayayo
Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (Universitat Ramon LlullI i investigador grup PSITIC.

Doctor i Llicenciat en Pedagogia, Educador Social i Enginyer Tècnic Agrícola. Ha treballat com a docent a EGB, ESO i Formació Professional. Ha estat director de l'escola CES Salesians Sant Vicenç. Professor a la Universitat Ramon Llull. Coordinador del Servei d'Assessorament i Intervenció Psicopedagòica de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna. En aquesta facultat també ha coordinat  les llicenciatures de Pedagogia i Psicopedagogia i el Màster de Pedagogia Social. Ha col·laborat com assessor de la Diputació de Barcelona en temes d'inclusió educativa i transisicó escola treball en diversos municipis de Barcelona. Línies de recerca en benestar docent i riscos escolars, xarxes socioeducatives, inclusió educativa i èxit escolar, gestió de recursos humans a l'escola.  

Les tres coses que he après

1

L'escola ha de ser una organització positiva

No és possible una bona educació si l'escola no esdevé un lloc que vetlla i procura el benestar de tots els seus membres, posant a les persones i no pas al currículum en elc entre, acollint-les i acompanyant-les, fent possible el creixement tant dels alumnes com dels docents. L'escola "positiva" emergeix com un nou paradigma alternatiu i necessari,
2

Gran part de l'èxit escolar passa per la coresponsabilitat educativa

Sovint cerquem solucions al fracàs escolar dins de la pròpia escola, però part del canvi i la innovació que necessitem passa per l'obertura de les escoles, la connexió amb l'entorn i el treball amb xarxa amb la resta d'agents socioeducatius.
3

Les reformes educatives no són la solució.

Les reformes educatives tenen més de lluita ideològica que de solució per a l''educació. Els processos de dalt a baix i centralitzats no semblen els més eficaços. Cal comptar més amb els protagonistes -docents, alumnes, famílies- i posar en marxa processos de col·laboració, amb visió estratègica, contextualitzats i que parteixin de l'avaluació sistemàtica.
Altres veus de la comunitat educativa
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
Román Castro Alcaide Román Castro Alcaide
Professor d'universitat
Entusiasme
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Carles Barba Boada Carles Barba Boada
Vicepresident Fundació Catalana de...
Més enllà de l'escola, en el lleure hi ha vida educativa
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa

Més informació