Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Juan Sánchez-Enciso
Juan Sánchez-Enciso
Professor i escriptor

Catedràtic de Llengua Castellana, inicia als anys vuitanta la seva llarga trajectòria de renovació didàctica de l'ensenyament de la llengua. L'eix de la seva proposta, compartida amb el Francisco Rincón, el taller de Llengua i Literatura, que reclama els grans principis de l'escola activa, la psicologia constructivista, la construcció social i interactiva del coneixement i el mètode de projectes. Al llarg de la dècada següent, s'implica activament 'amb altres companys i companyes voluntàries' en la posada en marxa d'un centre de secundària al barri de Sant Roc, a Badalona: el Badalona 9. Aquest institut durà a interpretar les relacions escola-societat des d'un punt de vista de resistència activa davant la desigualtat social i l'exclusió. El seu llibre Els millors anys (finalista del Premi Rosa Sensat l'any 2003) és testimoni d'aquesta lluita per la dignitat de les persones. Autor de nombroses publicacions (materials d'aula, assaigs didàctics, articles en revistes pedagògiques), assidu participant en xerrades, conferències i seminaris sobre temes educatius.

Les tres coses que he après

1

Que no hi ha aprenentatge de veritat si el cor no hi està implicat

.
2

Que aprenem negociant significats amb els altres

.
3

Que qui ensenya només ho fa si troba el que hi ha dintre de cada persona

Que qui ensenya només ho fa si troba el que hi ha dintre de cada persona i regala els canalets imprescindibles perquè allò flueixi, prengui forma i esdevingui coneixement apassionat.
Altres veus de la comunitat educativa
Xavier Riudor Pons Xavier Riudor Pons
Director Tècnic del CTESC (Consell...
Hem d’empoderar els infants i joves per fer front a una realitat...
Guida Al·lès Pons Guida Al·lès Pons
Formadora
Els centres avancen si tenen un somni
Laura Marin Barbé Laura Marin Barbé
Politòloga
Acampada escolar. Creant comunitat educativa a les terres de...
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Laia Pineda Rüegg Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació
Educar és reconèixer l’altre
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació

Més informació