Les veus de la comunitat educativa per celebrar els 10 anys de Debats d’Educació.
Catedràtic de Llengua Castellana, inicia als anys vuitanta la seva llarga trajectòria de renovació didàctica de l'ensenyament de la llengua. L'eix de la seva proposta, compartida amb el Francisco Rincón, el taller de Llengua i Literatura, que reclama els grans principis de l'escola activa, la psicologia constructivista, la construcció social i interactiva del coneixement i el mètode de projectes. Al llarg de la dècada següent, s'implica activament 'amb altres companys i companyes voluntàries' en la posada en marxa d'un centre de secundària al barri de Sant Roc, a Badalona: el Badalona 9. Aquest institut durà a interpretar les relacions escola-societat des d'un punt de vista de resistència activa davant la desigualtat social i l'exclusió. El seu llibre Els millors anys (finalista del Premi Rosa Sensat l'any 2003) és testimoni d'aquesta lluita per la dignitat de les persones. Autor de nombroses publicacions (materials d'aula, assaigs didàctics, articles en revistes pedagògiques), assidu participant en xerrades, conferències i seminaris sobre temes educatius.