Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Argemí Relat
Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació Jaume Bofill
Sóc pedagoga de formació i treballo a la Fundació Jaume Bofill coordinant els "Debats d'Educació" i el programa "Magnet. Aliances per a l'èxit educatiu".

Les tres coses que he après

1

El COMPROMÍS mou muntanyes

Quan un alumne està compromès amb el seu propi procés d’aprenentatge, té moltes garanties d’èxit, i si al darrera té una família compromesa amb la seva educació, doncs encara molt més. I si té la sort de trobar uns mestres i professors compromesos, de ben segur que l’ajudaran a tenir les expectatives altes i a superar les dificultats. Si aquests docents senten que tota la societat els valora i està compromesa amb l’educació, segur que treballaran amb més motivació. I sobretot sobretot, si al darrera hi ha uns poders polítics compromesos amb l’educació de qualitat, aleshores segur que tot va bé.
2

La COMUNICACIÓ és l’eina bàsica de l’educació

Sabem que quan un alumne és capaç d’explicar el que ha après, vol dir que ha interioritzat aquell aprenentatge. Per tant, és bàsic que a les escoles i instituts (sí, sí, als instituts també!) els processos comunicatius d’aprenentatge estiguin a la base del dia a dia de les aules. Per això també cal tenir uns docents que sàpiguen comunicar, però no només sabers, sinó també vivències, emocions, passions… i per comunicar, també s’ha de saber escoltar, la comunicació sempre és cosa de dos, l’altre sempre compta! I dos que també han d’estar molt ben comunicats són els docents i l’administració: la incomunicació entre ambdós pot ser letal per l’educació del país! Cal explorar estratègies d’aproximació, d’escolta i de diàleg entre els discursos de les dues bandes. Segur que així trobarem millors solucions a les dificultats i mancances del nostre sistema educatiu.
3

Necessitem la COL·LABORACIÓ de tots per abordar la complexitat

Vivim en una societat complexa i tenim clar que l’escola sola no pot, fa molt temps que ho diem. Doncs ja és hora que tots plegats assumim que amb la col•laboració dels altres podem arribar més lluny, podem fer més i millor. Però això vol dir sortir de la nostra àrea de confort i arriscar-nos, arriscar-nos a sortir, a anar a picar aquella porta, a provar de fer les coses d’una altra manera... aquesta actitud, a part de fer que siguem més eficients, segur que també ens enriqueix a nosaltres i a la nostra feina. La corresponsabilitat educativa és imprescindible per educar els ciutadans del futur.
Altres veus de la comunitat educativa
Rosa Alexandra Saltos Chacán
Docente
La educación debe ser una celebración de la vida
Pere Arcas Blanch Pere Arcas Blanch
Cap de projectes d'...
L'Educació té molt a veure amb la superació de pors
Paulino Garcia Marin Paulino Garcia Marin
Mestre d'Educació Primaria
L'educació no hi és en els llibres, la trobem en les...
Jaume Font Martí Jaume Font Martí
Docent de Batxillerat
Res és neutre als centres educatius
Imma Fuyá Lassnig Imma Fuyá Lassnig
Mare
Hi ha molt cami fet!
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència

Més informació