Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Mª Victòria Gómez Serés
Mª Victòria Gómez Serés
Pedagoga: Vocal del Col·legi de Pedagogs de Catalunya

Doctora en Pedagogia per la Universitat de Lleida, la meva tesi  està centrada en la professionalització docent a través de la competència reflexiva.

Des de fa trenta anys em dedico a la docència a Secundària, i darrerament la compagino amb la docència a la Universitat com consultora en el Màster de Secundària a la UOC.

Porto a terme activitats de formació permanent del professorat especialment en l'àmbit de les Competències Bàsiques, les competències en l’àmbit de l’Educació Superior i les Competències docents.

Participo en projectes de recerca  i de formació de docent a Espanya i a Amèrica Central basats en la  professionalització docent a través del desenvolupament de la Competència reflexiva, tema de la meva tesis doctoral.

Sóc co-fundadora i directiva de la plataforma internacional practicareflexiva.pro i vocal del Col·legi de Pedagogs de Catalunya on coordino el grup de treball Pedagogia i Escola.

El meu hobby és la orientació familiar i imparteixo programes basats en la metodologia del cas. 

Les tres coses que he après

1

Acompanyament

Els alumnes comprenen la informació que se'ls presenta de manera diferent, així doncs constatar i acceptar la diversitat d'alumnes que omplen les nostres aules m'ha portat a respectar el ritme d'aprenentatge de cada un per tal d'adequar els diferents coneixements. Aquesta adequació comporta un acompanyament en el procés.
2

Metodologies actives

Els alumnes difereixen en la manera d'aprendre per això cal oferir opcions àmplies que reflecteixin els seus interessos així com estratègies per afrontar tasques que els permetin expressar i demostrar el que saben i aprenen. L'alumne ha de ser l'artífex del procés d'aprenentatge.
3

Avaluació autèntica

No és suficient transformar les metodologies sinó que cal aplicar un nou tipus d'avaluació basada en les evidències d'aprenentatge. L'avaluació autèntica es aquella que ens permet recopilar informació sobre l'aprenentatge de l'alumne i el seu progrés. És indagar què sap, què és capaç de fer i sobretot de demostrar de diferents maneres. Això implica utilitzar mètodes diferents als d'un examen que no queda pas exclòs.
Altres veus de la comunitat educativa
Irene Mata Martínez Irene Mata Martínez
Secretaria de Direcció/...
l'aprenentatge és fonamentalment EMOCIONAL
Óscar Boluda Ivars Óscar Boluda Ivars
Profesor de FP y Coordinador TIC
Afectos
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Mª Núria Valls Molins Mª Núria Valls Molins
Educació de Persones Adultes
Avaluar competències
Núria Perarnau i Soler Núria Perarnau i Soler
Bibliotecària
I les biblioteques?
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís
Víctor Ranera i Martín Víctor Ranera i Martín
Professor i director de l'...
Aprendre a aprendre és aprendre aprenent

Més informació