Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Núria Roca i Caparà
Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Infermera asistencial durant 13 anys a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues Professora titular des del 1986 a l'EUI Sant Joan de Déu, adscrita a la Universitat de Barcelona Membre del grup de recerca EMIGRA i del CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona

Les tres coses que he après

1

Relació mantinguda entre famílies i tutors

Una relació estreta i mantinguda durant els curs acadèmic entre pares i tutor/a de l'infant afavoreix el coneixement mutu, parlar d'aspectes relacionats amb l'aprenentatge i dificultats que té l'infant. Permet afrontar les dificultats amb estratègies comunes i seguir una mateixa línea d'actuació.
2

Potenciar les AMPES i les reunions amb les famílies

El paper de les AMPES pot ser decisiu en aconseguir una major participación de les famílies. Han de ser el pont entre el centre i els pares i mares. Les reunions amb els pares (grup classe) i les reunions individuals amb les famílies també potencien les relacions i una més gran implicació de tothom en l'aprenentatge de nens i nenes.
3

Les famílies han de formar part dels òrgans de decisió a nivell de Departament

A través del consell escolar o d'altres òrgans de representació, les famílies han de poder participar de les decisions que afecten l'escolarització dels fills i filles
Altres veus de la comunitat educativa
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Esther Garcia Navarro Esther Garcia Navarro
Formadora especialitzada en...
L'impacte emocional entre mestres i estudiants
Enric M. Sebastiani i Obrador Enric M. Sebastiani i Obrador
Professor a la FPCEE Blanquerna (...
Sense amor i esperança no es pot educar
Maria Carme Boqué Torremorell Maria Carme Boqué Torremorell
Professora titular dels graus en...
L’aventura d'aprendre
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP

Més informació