Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Santi Centelles
Santi Centelles
Director pedagògic editorial educativa

Sóc professor (especialitats Orientació educativa i Geografia i Història) en un institut de Sant Cugat. Comparteixo la meva feina docent amb la direcció del Departament de Pedagogia de l'editorial edebé, on sóc responsable de proposar elements d'innovació educativa per incorporar-los en els materials educatius (format paper i digital) i vetllar per l'adeqüació metodològica i didàctica de l'oferta educativa.

En els últims anys he iniciat un profund procès personal de reaprendre i "reinventar-me" que està començant a donar els seus fruits i em produeix una gran satisfacció personal i professional. És en aquest marc on neix el meu contacte amb la fundació Bofill.

Les tres coses que he après

1

Aprendre a escoltar

Observar els meus alumnes, escoltar-los, dialogar amb ells m'ha permés establir unes relacions molt normalitzades a la classe, que ha esdevingut un veritable espai de convivència i d'aprenentatge. Aquesta actitud em permet captar el fluxos d'interès que es produeixen en una classe per aprofitar-los o reconduir la meva pràctica a l'aula.
2

Un nou paradigma educatiu

Les aportacions de les neurociències, la volatilitat del coneixement, les noves fonts del coneixement... ens obliguen a canviar els esquemes educatius que hem fet servir al llarg de la nostra carrera professional. Això ens suposa un repte important (un petit entrabanc) però ens aporta "vida nova" i ens situa en unes condicions més normals i properes a la resta de professionals.
3

Més enllà d'un canvi metodològic

Situar els aprenentatges en contextos més reals i propers al món dels alumnes; aprofitar els entorns informals i no formals com a fonts d'aprenentatge; promoure l'autonomia emocional dels nostres alumnes; considerar les diferents intel·ligències presents a l'aula; treballar per projectes, PBL,... va molt més ennllà que un necessari canvi metodològic. Potser ara el canvi va de debó
Altres veus de la comunitat educativa
Josep M. Mominó Josep M. Mominó
Professor de la UOC
El nostre model educatiu sembla poc apropiat per formar...
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
John Bosco Rutishisha John Bosco Rutishisha
POLICE TRAINER
RESOURCEFUL
Maria Carme Boqué Torremorell Maria Carme Boqué Torremorell
Professora titular dels graus en...
L’aventura d'aprendre
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Salvador Macipe Cosa Salvador Macipe Cosa
Asesor TIC Administración Educativa
¿Dónde esta Wally...?

Més informació