Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

José Luis Quirant Navarro
José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
He treballat a les diferents etapes educatives i crec que la paraula "mestre" és la que millor defineix la nostra feina apassionant d'artesans en el creixement de les persones. Des de fa anys estudio temes relacionats amb l'educació familiar perquè crec que l'escola, si pretén donar una educació integral, no es pot entendre sense una participació activa de la família.

The three things I’ve learned

1

Només s'educa des de l'estimació.

Actualment hi ha molts nens orfes de pares vius, i l'educació dels nois i noies se'n ressent. L'escola actual té el repte d'ajudar les famílies a recuperar el seu paper clau en l'educació. Això només serà possible si es creen escoles de famílies on els pares i mares poguem aprendre a desenvolupar la nostra potencialitat educadora.
2

Tots remem al mateix vaixell.

La necessària confiança mútua que s'estableix entre les famílies i l'escola és la fortalesa de l'educació. Tots ens podem equivocar però es pressuposa la bona intenció. Els retrets, la desconfiança i els judicis temeraris trenquen els ponts que ens haurien de servir per creuar el riu tots plegats.
3

Eduquem per a una vida bona

Una vida bona no és el mateix que una bona vida i, per tant, a l'hora d'educar hem de tenir ben clars els nostres objectius, que segurament requeriran d'esforç per part dels fills/alumnes. Les coses que tenen valor costen però no ens podem aturar a mitja pujada per lamentar-nos de l'esforç; més aviat hem de mirar cap al cim.
Other voices from the educational community
Xavier Melgarejo Xavier Melgarejo
Psicòleg escolar i professor
L’escola ha de ser un espai de llibertat i d’afecte
Nancy Auquilla Galán Nancy Auquilla Galán
Docente
Educación transformada
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Germán Wilfrido Sánchez Valenzuela
docente de lengua y literatura en...
Enseñar para la vida
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies

More information