Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Júlia Masip Serra
Júlia Masip Serra
Psicòloga de Serveis Socials. Ajuntament de BCN

Lda  en Psicologia a l'Autònoma de Barcelona l'any 1983.

Especialitzada en Psicologia Social y Comunitària. Màster en teràpia familiar, per l'Escola Sistèmica de Sant Pau. UAB.

Des del 1988, trabllo com a psicòloga de base a SSBàsics de l'AJuntament de Bcn. Fent suport a l'equip, atenent famílies, formant grups i creant projectes  de prevenció comunitària.

Amb els anys m'he anat especialitzant  en violència de gènere, la població atesa des de SS és altament femenina.

També hem creat conjuntament amb l'EAP un projecte preventiu de primera infància, amb material de joc per compartir en tallers amb les famílies de 4 a 8 anys.

grupas amb adolescents i els seus pares, a més d'un grup per a pares i mares que els sues fills els agreedeixen.

He escrit articles sobre aquest temes i també coautora d'un llibre " Intervención grupal en violencia sexista" Ed Herder.  

The three things I’ve learned

1

Importància de la transmissió/herència familiar

La influència de la família en l'educació es d'alta importància. A tots nivells, de valors, afectiva, cultural, conceptual y social.. La dificultat més gran és introduir nous valors i el canvi vers els antics que són negatius. Cal un treball de reflexió, d'aprofundiment per incitar i motivar a la millora i al canvi voluntàri.
2

El treball a partir del dolor i la tristor

Amb els anys d'experiència he vist molts-nens-es patint, tristos i sense saber què fer . El dibuix, el joc, la paraula són element indispensables per compartir sentiments i crèixer. Poder sortir del malestar ajuda a crèixer y a superar traumes. L'enfortiment és un element innat que ens empenyem en destruir.
3

Compartir projectes comunitàris i creatius.

Projectes de prevenció, compartits amb la població diana. Nenes i joves i dones que pateixen o han patit maltractaments sexistes i que poden participar en tallers, en grups, fan que la feina sigui més lleugera, més àgil i sobretot més creativa.
Other voices from the educational community
Xavier Riudor Pons Xavier Riudor Pons
Director Tècnic del CTESC (Consell...
Hem d’empoderar els infants i joves per fer front a una realitat...
Artur Parcerisa Aran Artur Parcerisa Aran
Professor del Departament de...
Cal dedicar temps i espais per pensar en els per què
Rosa Guàrdia Grau Rosa Guàrdia Grau
Coordinadora Moviment de Renovació...
Un projecte compartit
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La educación no será una imposición.

More information