Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Guida Al·lès Pons
Guida Al·lès Pons
Formadora
Llicenciada en Pedagogia. Acompanya processos formatius a centres centrats en la millora a partir de les competències bàsiques. Ha copublicat el llibre Ordinadors a les aules (Graó).

The three things I’ve learned

1

Els centres avancen si tenen un somni

Els centres avancen quan la resposta a les preguntes Per què faig classes? Per què sóc de l´equip directiu? forma part d´un somni arrelat en les il·lusions personals i una convicció ètica. Com diu A. Hargreaves: “Luther King no tenia un pla estratègic. Tenia un somni”. No és la meva aula, sinó el meu centre. No el meu centre sinó el meu barri. No el meu barri sinó el meu país. Això els dóna resistència al desànim.
2

Els centres avancen si estimen la cultura

Els continguts no es veuen com la matèria que em toca explicar sinó que formen part dels interessos més profunds dels docents. Quan els docents han emprat els continguts com una eina per comprendre la vida, no van a cobrir matèria sinó a descobrir el pensament dels alumnes per aconseguir que es faixin càrrec del procés d´aprendre, com han fet ells. Saben quines són les dificultats per aprendre en la societat de la distracció perquè les han patides en pròpia pell, i coneixen estratègies per superar-les i gestionar el temps i la motivació. Per això ensenyen a pensar a través dels continguts. Per això, mai deixen de llegir, aprendre i formar-se.
3

Els centres avancen si l'avaluació forma part de la vida

No consideren l´avaluació com una tasca escolar sinó com una pràctica de la vida quotidiana que serveix per comprendre’s a un mateix i avançar. Tenen l´hàbit d´autoavaluar-se en tots els àmbits de la vida. Al centre tenen un clima de prou confiança com per autoavaluar-se i compartir les seves pors i il·lusions amb franquesa. Per això el pes de la gestió del centre recau en un grup ampli. I el pes de la gestió de l´aula recau en els alumnes. Líders que creen líders.
Other voices from the educational community
Jordi Serarols Boada Jordi Serarols Boada
Inspector d'Educació
L’aprenentatge invisible
Maria Carme Boqué Torremorell Maria Carme Boqué Torremorell
Professora titular dels graus en...
L’aventura d'aprendre
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Josep M. Carbó Teigeiro Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària
Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.
Magda Minguet Magda Minguet
Professora secundària
Que els que ens dediquem a ensenyar no podem parar d’aprendre

More information