Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Montserrat Pedreira
Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació Infantil - FUB

Mestra d’educació infantil, formadora de mestres en l’àmbit de la didàctica de les ciències, actualment compromesa amb la formació inicial de mestres des de la direcció dels estudis de Grau en Educació Infantil a la Fundació Universitària del Bages.

The three things I’ve learned

1

Compromís

Un bon mestr@ és una persona compromesa, amb les persones i amb l’aprenentatge. Siguis mestre d’infantil, d’universitat o de ball de saló, cada aprenent ha de sentir que és absolutament important per a tu. La situació educativa requereix immersió total, absoluta presència. No es pot fer de mestr@ pendent de les vibracions d’un mòbil.

2

Plaer d’aprendre

Un bon mestre@ ha de gaudir del plaer d’aprendre per compartir aquesta mateixa emoció amb els aprenents. Aprendre és una necessitat humana vital tan instintiva com menjar, el sexe o les relacions; aprendre és addictiu, si no us ha enganxat, és que ho heu provat poc, insistiu!. No es pot fer de mestr@ sota l’equació aprenentatge = avorriment + esforç sense sentit.

3

Plaer per ensenyar

Un bon mestr@ ha de d’estar enamorat de la seva feina. Només les persones que fan allò que els agrada fer són capaces de produir avenços en el coneixement (Einstein). Àvids investigadors d’aula, persones preocupades per millorar constantment i per contrastar la seva pràctica amb d’altres realitats. No es pot fer de mestr@ instal·lat en un cercle viciós de queixa permanent.

Other voices from the educational community
Noemi Vila i Juvanteny Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés...
Facilitar la relació amb les famílies
hipatia angelica lopez fraga
docente
aprender a aprender
Carlos Sánchez-Valverde Visus Carlos Sánchez-Valverde Visus
Educador Social. Professor d'...
No és el mateix ser competent que ser capaç, ni autònom.
Xavier de la Vega Gómez Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària
Una emoció un aprenentatge
Josep Bargalló Valls Josep Bargalló Valls
Formador. Institut de Ciències de...
Aprendre a aprendre
Paulino Garcia Marin Paulino Garcia Marin
Mestre d'Educació Primaria
L'educació no hi és en els llibres, la trobem en les...
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...

More information