Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Joan
Joan
professor de secundària jubilat
He ensenyat ciències a EGB, BUP, ESO, BAT. També he participat en formació permanent i inicial del professorat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'alumne, al centre

L'alumne -i la seva relació amb el coneixement- hauria de ser el centre del sistema educatiu, no el ministre ni els llibres ni els ordinadors. L'escola li ha d'oferir reconeixement i acceptació de la seva personalitat única i ajudar-lo a fer-la créixer, a madurar conscientment.
2

El diàleg, l'eina

Preguntar a l'alumne com són les coses, com funcionen, per què passen i establir-hi un diàleg autèntic perquè intentem comprendre els seus punts de vista i preguntar-li més detalls. Això el fa adonar de les seves insuficiències i obre la porta a la seva millora, tant a ell com al grup. Amb això aprofitem les capacitats cognitives actuals dels alumnes i els reconeixem com a persones perfectament capaces de raonar i d'aprendre.
3

El coneixement i l'acció, les fites

El problema ja no és la manca d'informació, sinó l'excés i el desordre. Cal ajudar-los a organitzar el món, a fer-lo llegible, comprensible, i així poder-hi actuar amb eficàcia buscant -i gaudint- la veritat, la bellesa i la bondat. Ha d'esdevenir una tasca apassionada i irresistible per a ells... i per a nosaltres!
Otras voces de la comunidad educativa
Joan Vila Farràs Joan Vila Farràs
Secretari General d'...
La "sal" de l'educació és el tarannà proper de l...
Miquel Àngel Prats i Fernández Miquel Àngel Prats i Fernández
Mestre i Pedagog. Director dels...
Coresponsabilitat educativa
Josep Manuel Prats Josep Manuel Prats
President - Fapel
Si la família tria de debò, s'implica
FANNY AUQUILLA PACURUCU FANNY AUQUILLA PACURUCU
PSICÓLOGA CLÍNICA
LA EDUCACIÓN ES DIVERTIDA
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje
Anna Espasa Roca Anna Espasa Roca
Directora del Programa de...
La importància del feedback en el procés d’aprenentatge
Dídac Mateo González Dídac Mateo González
Investigador del Grup de Recerca d...
El perill de l'excessiva confiança en la raó

Más información