Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep M. Carbó Teigeiro
Josep M. Carbó Teigeiro
Professor de Secundària

Mestre de primària i professor de filosofia a secundària. Llicenciat en Ciències de l'Educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els/les mestres no ensenyem però amb nosaltres es pot aprendre.

Una cosa és el que ensenyem i una altra ben diferent el que s'aprèn. Centrem l'activitat pedagògica en el que ensenyem, però en realitat no ho podem controlar. L'important és el que s'aprèn, no el que s'ensenya i això sempre depèn de les necessitats de l'aprenent. Podem generar situacions suggeridores, intentar seduir per afavorir un tipus d'aprenentatge, però al final, sempre depèn de l'aprenent.
2

És més important el "per a què" que el "què" i el "com".

Els aprenentatges són mitjans per a fins. L'important són els fins, els valors als que serveix un aprenentatge. Pensar bé pot ser usat per fer el bé o el mal. Dominar el llenguatge pot servir per enganyar o informar. Ser fort pot servir per defensar al feble o per a oprimir-lo. No importa el que s'aprèn sinó què en fa amb això que aprèn. I decidir les finalitats és el més important en educació.
3

L'escola podria ser educativa.

Si deixés de valorar resultats utilitaristes i mirés el procés de creixement personal. Si es centrés en les necessitats personals i no els programes. Si despertés la crítica, la imaginació i la utopia i no la submissió, la conformitat i la reproducció social.
Otras voces de la comunidad educativa
Jaume Soler Camps Jaume Soler Camps
Disseny gràfic
Model educatiu de futur
Ismael Sanz Labrador Ismael Sanz Labrador
Director del Instituto Nacional de...
¿Cómo se destinan en España los recursos?
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
DOLORS HERRERA BARROSO DOLORS HERRERA BARROSO
TÈCNICA D'ORIENTACIO...
La persona del docent és vital.
Antoni Giner Tarrida Antoni Giner Tarrida
Responsable de formació permanent...
La vinculació emocional entre pares i fills, un lligam que els...
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Xavier Muniesa Xavier Muniesa
Director Fundació Escola Vicenciana
Aprendre a "Emprendre"

Más información