Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Lola Abelló Planas
Lola Abelló Planas
Ex presidenta de la CEAPA, continuo lligada a la FAPAC. Pedagoga i ara he tornat a l'escola com a mestra de CS de primària.

Jo vaig estudiar pedagogia i psicologia perquè pensava canviar el món, com tots els joves. Després m'he deixat emportar per la vida i he descovert les diferents dimensions de l'educació des de l'escola, la televisió, les AMPA, la participació al barri, la FAPAC, la CEAPA  i els Consell Escolar, he passat per a tots els nivells. Em va aportar molt el ser mare i mare activa a l'escola i l'institut. Durant la meva vida he anat teixint una xarxa de relacions que m'ha enriquit i m'ha donat més que la pròpia universitat, tot i així cap el 2.000 vaig tornar a l'Universitat per fer el doctorat en lingüística i comunicació, sempre m'ha interessat molt el llenguatge.

Després d'anys de pont aeri cap a Madrid i BCN, liderant projectes i lluitant en pactes socials per a l'educació i LOE i LEC, he tornat a l'escola cap a la muntanya a Tremp, Una escola de proximitat,. una educació lenta i una vida lenta és el que tracto d'aplicar en aquesta nova etapa de la meva vida. Però ja veieu, la meva curiositat per conèixer, per aprendre no té límits i m'embarco en projectes quan m'ho demanen, GUIX, la Fundació Bofill, el Cosell Escolar de Catalunya, la FAPAC, com els hi podría dir que no?

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'educació està en la proximitat

L'educació és cada gest, cada mirada, cada paraula en la que tu expresses la teva expectativa cap a cada infant o jove. Per això cal estar a prop, ser proper encara que estiguis lluny, fem servir els mitjans de comunicació o les xarxes socials per apropar els nostres sentiments aquells que creuen en nosaltres com adults. La proximitat és compartir coses, quotidianes a casa, coneixements a l'escola, descobriments que et porten a l'aprenentatge. També són converses o silencis compartits i aquest adult que educat és un model en el dir, el fer i l'estima.
2

Educar és cosa de tots i totes

Ben segur que l'educació comença a casa i continua a l'escola, però els agents educatius s'estenen per a tots els espais i els temps de les criatures. L'educació no formal, el casals, esplais, activitats diverses, pantalles múltiples en que la canalla es queda fascinada i adquireix un altre sentit del temps i l'espai. La veïna, els avis i els padrins que amb la seva paciència transmeten tot allò que les presses dels pares i mares no permeten. Els grups d'iguals i els seus pares i mares amb els que compartim aniversaris,AMPA, il·lusions i esperances per a una educació millor i la ciutat, el poble, el municipi amb les seves activitats, els carrers i les persones.
3

Participar ens fa ciutadans

Us asseguro que des de que vaig arribar a l'escola amb la meva filla de la mà al dia d'avui, ha canviat totalment el meu concepte d'escola, d'educació i de ciutadania. Participant a l'AMPA. he passat de la meva escola, el meu fill a l'escola de tots i totes i els nens i les nenes. He après tant com a mare compromesa com tot el temps que treballat com a mestra. Després t'enredes amb les AMPA del districte, un dia vas a FAPAC i ja no en surts més. I la participació es torna amb militància perquè el cercle es va eixamplant i ja són els infants i els joves de Catalunya i més tard els d'Espanya i després els d'Europa i l'escola pública té els mateixos problemes aquí que a Bèlgica, al País Basc i a Extremadura. Vas treballant i lluitant per els infants i els joves de tot arreu perquè el sentit de ciutadania va traspassant fronteres, sobretot les ideològiques i participar es fa una manera de viure i veure el món.
Otras voces de la comunidad educativa
Tura Badosa Moret Tura Badosa Moret
Professora d'Història....
L’escola com a lloc de convivència i creixement
Joan Moya Piñol Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Dionisio Romero Martínez Dionisio Romero Martínez
Estudiant de pedagogia de la UAB
Comprendre la complexitat de l'educació és clau per...
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Enric M. Sebastiani i Obrador Enric M. Sebastiani i Obrador
Professor a la FPCEE Blanquerna (...
Sense amor i esperança no es pot educar
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula

Más información