Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Julio Andreu Amat
Julio Andreu Amat
Consultor del Departament Pedagògic de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya
Psicòleg i pedagog, especialista en gestió de centres, ha estat docent i directiu d'escola. En els darrers anys desenvolupa tasques de formació i assessorament a les escoles, sobre tot en temes de direcció de centre.

Las 3 cosas que he aprendido

1

L'educació és complexe

L'educació és complexe i no existeixen solucions fàcils, senzilles, simples. No hi ha solucions neutres, i fins a cert punt, bones per a tothom; es tracta per tant d'escollir, d'optar per unes alternatives i assumir les conseqüencies. Per suposat no depen d'una nova llei, i a partir de cert nivell d'inversió, tampoc de molts més recursos.
2

L'educació és cosa de tots

No hi ha qualitat sense equitat. I la qualitat de l'educació és una qüestió social, de sistema, no només de l'escola. Hi ha uns valors socials, que són responsabilitat de tots, que no ajuden gaire a la tasca de l'escola.
3

La millor didàctica

De tots els principis didàctics de l'educació que he conegut i aplicat, no n'hi cap de tant potent i senzill com mirar la cara dels teus alumnes. Estan aprenent, segueixen? Doncs anem bé. I si no, fes alguna cosa, canvia, busca!
Otras voces de la comunidad educativa
Nacho Corredor Nacho Corredor
Fundador de deba-t.org
Les actituds no s'ensenyen
Núria Alart i Guasch Núria Alart i Guasch
Professora de secundària
La importància de l’autoconeixement per a l’aprenentatge al...
Beatriz Ballestín González Beatriz Ballestín González
Professora associada i...
La importància del concepte de vinculació per comprendre els...
Montserrat Pedreira Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació...
Compromís
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Joan Padrós Rodríguez Joan Padrós Rodríguez
President de l'Associació...
Una escola connectada
Vanesa Berlanga Silvente Vanesa Berlanga Silvente
Professora associada - Universitat...
La estadística: un reto para los universitarios

Más información