Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Oscar Martínez Rivera
Oscar Martínez Rivera
Professor de la Facultat Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull)

En l'actualitat soc professor d'Educació Social i Treball Social a la Facultat Pere Tarrés (Universitat Ramon Llull), feina que compagino fent d'educador a les llar residència de la cooperativa TEB d'Habitatge per persones amb diversitat funcional i fent de consultor a la Universitat Oberta de Catalunya. Soc Educador Social i Psicopedagog, Màster en Societat de la Informació i el Coneixement i postgraduat en Inserció Laboral. Actualment em formo i escric sobre e-learning i estic fent el doctorat sobre vivenda i discapacitat.

He escrit els llibres "Alterando la discapacitat" (amb Jordi Planella) i "Acció Social 2.0. Per a crear, compartir i reinventar" (amb Anna Forés), a més d'articles a revistes del sector social i educatiu.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Capacitat resilient de les persones

Les persones tenim una gran capacitat per ensortir-nos de situacions d'adversitat. Des del punt de vista de l'educació, aquest fet ens ha de fer creure en l'altra, en el nen o nena o en l'adult que vol aprendre. La oportunitat de créixer de l'altra comença en la nostra creença i transmissió del missatge de que ho pot fer.
2

Accessibilitat Universal

Quan invertim temps en accessibilitat en qualsevol context educatiu estem facilitant l'aprenentatge a totes les persones. Al marge de que l'accés a l'educació és un dret de tothom, els col•lectius més vulnerables a l'aula ens poden fer descobrir coses ben enriquidores.
3

Educació en connexió amb la vida

Quan estàs des d'una posició de professor/educador és fonamental poder acompanyar en aquest procés d'aprenentatge fent connexions constantment amb la vida de les persones a les que ensenyes. Que allò que expliques sigui significatiu és una de les espurnes més influents en la motivació per aprendre.
Otras voces de la comunidad educativa
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Ramon Pujades i Beneit Ramon Pujades i Beneit
Professor de secundària i membre...
Pràctica reflexiva
Miquel Fernández Ayxelà Miquel Fernández Ayxelà
Tècnic dels Programes d'...
Els nostres alumnes ens demanen coneixements, valors i normes...
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Josep Maria Guinovart i Ferrero Josep Maria Guinovart i Ferrero
Mestre de primària
La importància del lligam emocional entre mestre i grup classe.
Gemma Boix Pino Gemma Boix Pino
Directora de l'Escola La Farga
TOTS eduquem
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes

Más información