Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Roser Boix Tomàs
Roser Boix Tomàs
Vicedegana de Recerca i Doctorat a la Facultat de Formació del Professorat-UB
Sóc professora del Departament de Didàctica i Organització Escolar de la Universitat de Barcelona; actualment el meu càrrec és de Vicedegana de Recerca i Doctorat a la Facultat de Formació del Professorat.

Las 3 cosas que he aprendido

1

El paper de la didàctica en l’educació del futur

En general, la metodologia didàctica que s’ha anat emprant en el anys a les nostres escoles ha estat tradicional en primera instància, tot i que darrerament tendeix cap a una certa barreja d’estratègies didàctiques tradicionals i més participatives. Però la didàctica que s’utilitza segueix essent una didàctica unidireccional: d’exposició-elaboració de les tasques encomenades recolzades per llibres de text- avaluació (majoritàriament proves); i reforçat tot plegat per la necessitat d’obtenir “bons resultats” a les avaluacions de diagnòstic. És per això que el què proposo és replantejar la didàctica en el marc de l’aula de manera que pugui fer front a les verdaderes necessitats de la societat futura.
2

La incertesa entra dins l’aula

L’escola del futur haurà d’ensenyar a organitzar i gestionar la incertesa i la complexitat amb la que els ciutadans haurem de conviure en el marc d’una societat en constant procés de canvi; els nens i les nenes hauran d’aprendre a posar el coneixement en acció segons les necessitats del moment i de la immediatesa de tot allò que succeeix en el dia a dia.
3

Els valors plurals i democràtics: pilars de la convivència a l’aula

Si bé en els darrers anys els ciutadans hem après què suposa viure en democràcia, l’escola del futur ha d’apostar per seguir treballant en la consolidació d’una democràcia participativa. Els valors plurals propis d’aquesta estructura política han de continuar sent treballats de forma transversal en la pràctica educativa , han de ser els pilars en els que es basi la convivència a l’aula per la seva projecció a la societat.
Otras voces de la comunidad educativa
Marta López Dalamau Marta López Dalamau
Mestra d'Educació Infantil i...
L'ús que en fem dels recursos materials
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Neus Pagès Carbonell Neus Pagès Carbonell
Treballadora Social
Cal observar la vida
Marta Mingot Pallés Marta Mingot Pallés
Responsable de l'àrea...
El canvi primer cal somiar-lo per després portar-lo a la pràctica
Noemí Sas Castilleja Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
DIWO també (i sobretot en) educació
Franc Ponti Roca Franc Ponti Roca
Professor a EADA
Anar a la contra
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...

Más información