Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Carme Hernández Escolano
Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent de la Universitat Pompeu Fabra

Educació especial, educació obligatòria, formació professional, formació a mida, educació superior: cada repte professional, una oportunitat per a aprendre i copsar el valor de cada una. 


A través de l’experiència docent, la consultoria formativa, l’assessorament educatiu i la recerca en l’àmbit de l’aprenentatge, l’ensenyament i l'avaluació de les competències, he  descobert la importància d’identificar la influència de les idees prèvies i les atribucions en l’aprenentatge i l’ensenyament, i a prendre consciència dels factors subjectius en avaluar com a estratègia per a la millora de la qualitat educativa; però sobre tot  a valorar la capacitat de canvi i transformació de qui aprèn. 

 

Apassionant la transformació que viu l’educació superior, malgrat la complexitat del moment.

Las 3 cosas que he aprendido

1

La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la persona

Atendre qui aprèn des de la globalitat i fomentar el desenvolupament de les seves potencialitats des d’una perspectiva personalitzadora i social; copsant el seu interès i curiositat pel que l’envolta, també divers, amb perspectiva reflexiva i crítica. Posar el protagonisme del procés d’aprenentatge en l’aprenent i l’accent en la qualitat de l’activitat docent, coordinada, conscient de la diversitat de necessitats i estils d’aprenentatge, que es planteja de manera flexible, progressiva i interrelacionada a partir de centres d’interès des dels que ajuda a dotar de significat. Un desenvolupament competencial més global fa la persona més capaç d’entendre i abordar un entorn també global, més preparada per afrontar els reptes, amb més recursos per afrontar i superar-los de manera sostenible.
2

Invertir en l’educació, és una responsabilitat des del present per a construir futur

Un entorn que valora l’educació i n'hi dedica recursos, esforços, temps, inverteix en el seu futur. Fomenta contextos d’aprenentatge que guien i ajuden a créixer les persones i faciliten el retorn a la societat. L’estímul de la creativitat, la innovació, la superació de reptes, la compensació de desigualtats de partida, és alhora un mitjà per a impulsar societats creatives, innovadores, on l’aprenentatge es dota de significat i es posa al servei de les persones.
3

Per aprendre cal un context i un temps, on avaluar és una estratègia per a la millora

Ajudar l’alumnat a aprendre amb reptes adequats per a assolir noves competències i desenvolupar aquelles que ha encetat. Activitats per a construir i consolidar el procés d’aprenentatge, assimilat i integrat progressivament, amb un model d’avaluació sensible i al servei de l'aprendre. Guiatge docent, pas a pas, amb les eines pedagògiques més adients en cada moment i amb un horitzó i projecte comú. Allà on hi ha espai per a l’aprenentatge, més enllà de l’avaluació i la qualificació, l’activitat pren sentit per si mateixa. L’avaluació orientada a la millora facilita indicadors d’avanç competencial i ajuda a millorar l’entorn i sistema que la duu terme.
Otras voces de la comunidad educativa
Ana Moreno Salvo Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a...
Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el...
Ignasi Carreras Ignasi Carreras
Director de l´Institut d´Innovació...
Oportunitats de futur
Jaume Pera Arenas Jaume Pera Arenas
TUTOR
Hi ha coses petites importants
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir
Neus Agut Horna Neus Agut Horna
Orientadora - Atenció a la...
La màgia

Más información