Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Laia Pineda Rüegg
Laia Pineda Rüegg
Cap de Projectes en Educació

Mare de tres fills, treballa a la Fundació Jaume Bofill, una entitat orientada a millorar l'educació. Sociòloga de formació. Si en voleu saber més, seguiu-me al Twitter @laiapineda

Las 3 cosas que he aprendido

1

Educar és reconèixer l’altre

Educar és aconseguir connectar amb l’altre. Comunicar-s’hi amb sentit i orientació. Sabent quin és el camí que volem emprendre. No és tan important a on ens farà arribar. Educar és creuar un pont invisible cap a l’altre que no parteix de l’intel•lecte (i aquest ha estat per mi un dels millors descobriments!) sinó de l’emoció. L’emoció que et vincula a aquella persona i la fa important per a tu. Reconèixer vol dir que l’altre m’importa, que la seva persona té un valor per a mi. L’escolto, l’observo i desitjo el millor per a ella. Sense aquesta base d’estima i reconeixement mutu, no hi pot haver educació.
2

Jo t’educo, tu m’eduques, nosaltres ens eduquem...

He après que l’educació no és un procés unidireccional sinó que a qui jo educo, també m’educa a mi. M’agrada pensar que sóc una mestra per als meus fills alhora que ells són mestres per a mi. M’agrada pensar que educo els meus amics i col•legues alhora que ells m’eduquen a mi. Entre tots ens "formem" (en el sentit de donar forma) i ens "deformem" (en el sentit de canviar-la) en un procés dinàmic i constant.
3

7% missatge, 38% to de veu, 55% comunicació no verbal

Uns percentatges reveladors: en la comunicació (la base de l’educació) no importa tant què diem, sinó com ho diem. El que tant ens esmercem a dir en les millors paraules, de ben poc val si no ho vestim amb la veu i el gest adequats a cada circumstància. Quina gran oportunitat de tenir-ho present quan ens comuniquem amb l’altre amb voluntat educadora! Menys paraules, més mirar i més atenció a la veu i el cos. Des de l’autenticitat, per descomptat.
Otras voces de la comunidad educativa
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
Xavier Besalú Costa
Professor de Pedagogia a la...
La relació personal és important
Marta Sadurní Brugué Marta Sadurní Brugué
Directora del Laboratori de Vincle...
El principal repte de la nova escola: desenvolupar la...
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Xavier Chavarria Navarro Xavier Chavarria Navarro
Inspector en cap a Barcelona Ciutat
L'efecte centre existeix
Joan Moya Piñol Joan Moya Piñol
Mestre de primària
Implicació

Más información