Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Assumpta Pla Pi
Assumpta Pla Pi
Directora institut
Professionalment em dedico a la docència des de fa 35 anys. He exercit a tots els nivells, començant per educció infantil, que per a mi ha estat la clau per poder comprovar què és realment aprendre i ensenyar i és on vaig descobrir la majoria d'estratègies educatives que després m'han servit a altres nivells. La primera escola on vaig estar va ser privada i al cap de tres anys després de passar oposicions de primària vaig estar ensenyant a tots els nivells, 18 anys. Que vaig decidir presentar-ma a les oposicions de Psicopedagia de secundària i he estat fins fa tres cursos fent de pedagoga en un institut. Ara exerceixo el càrrec de Direcció d'un institut gran. A nivell de formació el què m'ha servit més han estat els cursos de creixement personal i l'experiència i el treball cooperatiu amb altres companys/es. Crec que els anys són un valor afegit que ajuda a relativitzar i donar importància només a allò que en te.

The three things I’ve learned

1

Tal com som

" Tal com som " veiem els altres. He descobert amb mi mateixa i altres professors/es que jutgem a l'alumnat depenent dels nostres prejudicis , experiències passades i estats d'ànims. " No veiem les coses tal com som , sinó com nosaltres les volem veure. " El Talmut
2

Fes les coses el millor que puguis

Si esperem a que ens solucionin els problema l'administració, el govern, les famílies, inspecció, els sindicats, ... no aconseguirem res. Segurament trobarem una petita cosa que està al nostre abast per a millorar si la volem trobar. Cada problema, cada crisi és una oportunitat, una nova possibilitat per evolucionar positivament. "Demana molt de tu i no esperis res dels altres " Nietche.
3

Respira fondo i riu de tu mateixa

La impulsivitat, la negativitat, la culpabilitat, el ressentiment, la passivitat, ... no m'ha ajudat a ser més bona `professional. Centrar l'atenció només en el què no funciona i anar alimentant la ràbia em crema l'energia i no produeixo res de bo. Sóc partidària d'un comentari que sembla que va dir la mare Teresa de Calcuta ( perquè a l'institut de vegades ja semblem la mare Teresa, crec que ens hem de canviar el nom i dir-nos Calcuta ) En fi... el què deia ella era: "No m'apunto a causes que siguin anar en contra de... M'apunto causes que són a favor de..." Això la psicologia humanista també ho aconsella.
Other voices from the educational community
Ismael Peña-López Ismael Peña-López
Professor de la Universitat Oberta...
L'ofici d'aprendre
Pere Marquès Graells Pere Marquès Graells
Professor i investigador educatiu
Fets: vivim en una nova Era/Cultura, ara som “i-persons” i...
Lluís Tarín Lluís Tarín
Assessor especialitzat en...
Centrar-se en el com sense tenir prèviament clar el què i el...
Josep Mª Aragay Borràs Josep Mª Aragay Borràs
Educador social i musicoterapeuta
La música és una eina extraordinària
Mariona Monterde i Farnés Mariona Monterde i Farnés
Mestra i Pedagoga
Una escola orientada a la comprensió del món i de les persones
Carme Carbonell Serrat Carme Carbonell Serrat
mestra de l'Escola La Sínia...
Tots els infants poden aprendre si l'escola s’ha...
Míriam LLadós Gómez Míriam LLadós Gómez
Diplomada en Treball Social
Imaginació

More information