Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Núria Roca i Caparà
Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Infermera asistencial durant 13 anys a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues Professora titular des del 1986 a l'EUI Sant Joan de Déu, adscrita a la Universitat de Barcelona Membre del grup de recerca EMIGRA i del CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona

The three things I’ve learned

1

Relació mantinguda entre famílies i tutors

Una relació estreta i mantinguda durant els curs acadèmic entre pares i tutor/a de l'infant afavoreix el coneixement mutu, parlar d'aspectes relacionats amb l'aprenentatge i dificultats que té l'infant. Permet afrontar les dificultats amb estratègies comunes i seguir una mateixa línea d'actuació.
2

Potenciar les AMPES i les reunions amb les famílies

El paper de les AMPES pot ser decisiu en aconseguir una major participación de les famílies. Han de ser el pont entre el centre i els pares i mares. Les reunions amb els pares (grup classe) i les reunions individuals amb les famílies també potencien les relacions i una més gran implicació de tothom en l'aprenentatge de nens i nenes.
3

Les famílies han de formar part dels òrgans de decisió a nivell de Departament

A través del consell escolar o d'altres òrgans de representació, les famílies han de poder participar de les decisions que afecten l'escolarització dels fills i filles
Other voices from the educational community
Mª Rosa Buxarrais Estrada Mª Rosa Buxarrais Estrada
Catedràtica d'universitat
L’educació és responsabilitat de la família
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som
Laia Serra Sangüesa Laia Serra Sangüesa
Codirectora de Comusitària
L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA ÉS LA PORTA CAP AL DESENVOLUPAMENT HOLÍSITC...
Rafael Bisquerra Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació...
Educació integral.
Francesc Colomé Montserrat Francesc Colomé Montserrat
Inspector d'educació
D’una educació que ha de canviar el mon a un mon que ha canviat...
Jordi Bardají Cusó Jordi Bardají Cusó
Professor interí de secundària
Els que han de fer feina són els alumnes
Jordi Longás Mayayo Jordi Longás Mayayo
Professor FPCEE Blanquerna (...
L'escola ha de ser una organització positiva

More information