Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Núria Roca i Caparà
Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Infermera asistencial durant 13 anys a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues Professora titular des del 1986 a l'EUI Sant Joan de Déu, adscrita a la Universitat de Barcelona Membre del grup de recerca EMIGRA i del CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona

Las 3 cosas que he aprendido

1

Relació mantinguda entre famílies i tutors

Una relació estreta i mantinguda durant els curs acadèmic entre pares i tutor/a de l'infant afavoreix el coneixement mutu, parlar d'aspectes relacionats amb l'aprenentatge i dificultats que té l'infant. Permet afrontar les dificultats amb estratègies comunes i seguir una mateixa línea d'actuació.
2

Potenciar les AMPES i les reunions amb les famílies

El paper de les AMPES pot ser decisiu en aconseguir una major participación de les famílies. Han de ser el pont entre el centre i els pares i mares. Les reunions amb els pares (grup classe) i les reunions individuals amb les famílies també potencien les relacions i una més gran implicació de tothom en l'aprenentatge de nens i nenes.
3

Les famílies han de formar part dels òrgans de decisió a nivell de Departament

A través del consell escolar o d'altres òrgans de representació, les famílies han de poder participar de les decisions que afecten l'escolarització dels fills i filles
Otras voces de la comunidad educativa
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Xavier Besalú Costa
Professor de Pedagogia a la...
La relació personal és important
Nicolau Espuña Tarrafeta Nicolau Espuña Tarrafeta
Mestre. Director General de FEDAC...
La passió i la creativitat són eines fonamentals.
Santi Centelles Santi Centelles
Director pedagògic editorial...
Aprendre a escoltar
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Francesc Vilà Francesc Vilà
Director Sociosanitari
Que l’escola és un lloc privilegiat per escatir la oportunitat d...

Más información