Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Núria Roca i Caparà
Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Infermera asistencial durant 13 anys a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues Professora titular des del 1986 a l'EUI Sant Joan de Déu, adscrita a la Universitat de Barcelona Membre del grup de recerca EMIGRA i del CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona

Les tres coses que he après

1

Relació mantinguda entre famílies i tutors

Una relació estreta i mantinguda durant els curs acadèmic entre pares i tutor/a de l'infant afavoreix el coneixement mutu, parlar d'aspectes relacionats amb l'aprenentatge i dificultats que té l'infant. Permet afrontar les dificultats amb estratègies comunes i seguir una mateixa línea d'actuació.
2

Potenciar les AMPES i les reunions amb les famílies

El paper de les AMPES pot ser decisiu en aconseguir una major participación de les famílies. Han de ser el pont entre el centre i els pares i mares. Les reunions amb els pares (grup classe) i les reunions individuals amb les famílies també potencien les relacions i una més gran implicació de tothom en l'aprenentatge de nens i nenes.
3

Les famílies han de formar part dels òrgans de decisió a nivell de Departament

A través del consell escolar o d'altres òrgans de representació, les famílies han de poder participar de les decisions que afecten l'escolarització dels fills i filles
Altres veus de la comunitat educativa
Òscar Montes i Esteve Òscar Montes i Esteve
Informàtic
Implicació de les famílies
Marina Subirats Martori Marina Subirats Martori
Catedràtica emèrita de sociologia...
Que l'èxit o el fracàs depenen molt més de l'entorn...
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Roser Caño Valls Roser Caño Valls
Funcionària d'educació...
Fent i desfent aprèn el mestre
Jordi Pujadas Ribalta Jordi Pujadas Ribalta
Mestre i Orientador.
Acompanyem persones que creixen en societat
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
jorge patricio pineida mena jorge patricio pineida mena
docente
la educación es un juego del aprendizaje

Més informació