Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Núria Roca i Caparà
Núria Roca i Caparà
Professora Escola Universitària
Infermera asistencial durant 13 anys a l'Hospital Sant Joan de Déu d'Esplugues Professora titular des del 1986 a l'EUI Sant Joan de Déu, adscrita a la Universitat de Barcelona Membre del grup de recerca EMIGRA i del CER Migracions de la Universitat Autònoma de Barcelona

Les tres coses que he après

1

Relació mantinguda entre famílies i tutors

Una relació estreta i mantinguda durant els curs acadèmic entre pares i tutor/a de l'infant afavoreix el coneixement mutu, parlar d'aspectes relacionats amb l'aprenentatge i dificultats que té l'infant. Permet afrontar les dificultats amb estratègies comunes i seguir una mateixa línea d'actuació.
2

Potenciar les AMPES i les reunions amb les famílies

El paper de les AMPES pot ser decisiu en aconseguir una major participación de les famílies. Han de ser el pont entre el centre i els pares i mares. Les reunions amb els pares (grup classe) i les reunions individuals amb les famílies també potencien les relacions i una més gran implicació de tothom en l'aprenentatge de nens i nenes.
3

Les famílies han de formar part dels òrgans de decisió a nivell de Departament

A través del consell escolar o d'altres òrgans de representació, les famílies han de poder participar de les decisions que afecten l'escolarització dels fills i filles
Altres veus de la comunitat educativa
Carme Mayugo i Majó Carme Mayugo i Majó
Educomunicadora
L'educació com a experiència de vida
Ricard Aymerich Balagueró Ricard Aymerich Balagueró
Mestre i psicòleg. Director de l...
No hi ha educació sense compromís
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
Només s'educa des de l'estimació.
JOSEP MARQUES i ROSSELL JOSEP MARQUES i ROSSELL
PROFESSOR TÈCNIC
CONFIANÇA
Carme Barba Corominas Carme Barba Corominas
Mestra
Ser crítics per aprendre a mirar
JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ JUANJO RODRÍGUEZ HERNANDEZ
PROFESSOR D'ESO/CAP D'...
EDUCAR ÉS UN PRIVILEGI
Ricard Coma Ricard Coma
Docència
Aprendre és un acte d'humilitat

Més informació