Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Rafael Bisquerra
Rafael Bisquerra
Catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la UB

Rafael Bisquerra Alzina, és catedràtic d'Orientació Psicopedagògica a la Universitat de Barcelona (UB) i director de màsters i postgraus en aquesta universitat: Postgrau en Educació Emocional i Benestar (PEEB), Postgrau en Intel·ligència Emocional a les Organitzacions (PIE), Postgrau en coaching en l'Entorn Laboral (CEL), Màster en Intel·ligència Emocional i Coaching en l'Entorn Laboral (MICEL), Màster en Educació Emocional i Tutoria (MEET).

És fundador i primer director del GROP (Grup de Recerca en Orientació Psicopedagògica), i fundador (juntament amb altres) de la FEM (Fundació per a l'Educació Emocional). També es impulsor de les Jornada d'Educació Emocional (JEE) de la UB.

The three things I’ve learned

1

Educació integral.

L’educació s’ha d’ocupar del desenvolupament integral de la persona. No sols del desenvolupament cognitiu, sinó també del desenvolupament social, emocional, moral, físic (salud), professional, etc. Això suposa anar més enllà d’ensenyar continguts curriculars, per prendre consciència de la importància de dedicar esforços, energies, temps i pressupostos a formar persones.
2

Educació emocional

Dins un enfocament d’educació integral, m’interessa particularment l’educació emocional per múltiples raons: pel seu oblit en la pràctica educativa, perquè molts de problemes personals i socials tenen un fons emocional (ansietat, estrès, depressió, conflictes, consum de drogues, comportaments de risc, suïcidis, etc.), perquè el que busquen les persones en el fons és el benestar emocional i no en som plenament conscients. Les competències emocionals poden aportar elements essencials pel desenvolupament integral de la personal.
3

Lectura emocional

Si aconseguim que els estudiants descobreixin que poden gaudir llegint, ja hem assolit més del 50% dels objectius curriculars. La persona que s’entusiasma en la lectura, desitjarà continuar llegint al llarg de la vida. I ha moltes formes de lectura: recreativa, informativa, comunicativa, etc. Una d’elles és la lectura per l’aprenentatge. Això vol dir haver passat de forma apropiada de l’aprenentatge de la lectura a la lectura per a l’aprenentatge. Perquè aquest pas es faci de forma apropiada cal utilitzar la lectura emocional. És a dir, emocionar-se en la lectura. Aquest és una dels grans reptes de l’educació actual: com motivar a llegir a partir d’emocionar-se en la lectura.
Other voices from the educational community
Joan Llisterri Homs Joan Llisterri Homs
Psicòleg educatiu
Cada alumne és un món
Xavier Martínez-Celorrio Xavier Martínez-Celorrio
Professor de Sociologia de l'...
Tasques i activitats desafiants per crear aprenentatges valuosos...
Roser Juanola Terradellas Roser Juanola Terradellas
Professora UdG
Assumir els conflictes com a quelcom implícit en la naturalesa...
Xavier Úcar Xavier Úcar
Catedràtic de Pedagogia Social
La importància de l'aprenentatge informal
Antoni Badia Antoni Badia
Professor dels Estudis de...
Família i escola, pares i mestres
Ana Belén Colén Ráfales Ana Belén Colén Ráfales
Mestra/Centre Recursos Pedagògics
El bon mestre ha de crear un clima de confiança a l'aula
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món

More information