Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Ana Moreno Salvo
Ana Moreno Salvo
Cap de Projectes Educatius a Institució Familiar d'Educació
Sóc Informàtica de professió i vaig descobrir la meva passió per l’educació sent tutora i professora de matemàtiques durant una dècada a l’escola Pineda de l’Hospitalet. Des de llavors em dedico a la innovació educativa desenvolupant programes per totes les edats i àmbits. En l’actualitat porto el departament de Projectes Educatius de Institució Familiar d’Educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Els alumnes aprenen i superen les seves dificultats quan el professorat creu en el seu potencial i ells ho han de saben

Per ensenyar no només cal dominar els continguts i processos si no conèixer com són i com aprenen els alumnes. Però cada alumne és diferent i és per això que per implicar-lo en el seu aprenentatge se l’ha de conèixer motivant-lo personalment i afavorint les oportunitats d’aprenentatge. Tot això es pot aconseguir amb eines pedagògiques que facilitin l’atenció personalitzada. L’ensenyament del futur si vol arribar a l’excel·lència haurà de comptar amb el tracte personal individual del professorat i l’alumnat.
2

En educació la motivació és imprescindible tant pels pares com pel professorat i els alumnes

Quan una persona està motivada busca camins per tenir èxit en allò que l’emociona. Un professor motivat per l’aprenentatge dels seus alumnes crea contínuament situacions d’aprenentatge d’èxit, i a més és capaç de contagiar la seva motivació tant als alumnes com als seus pares. Amb una bona dosi de formació i recursos, tant per pares i mares com per professorat, és pot aconseguir una part important d’aquesta motivació. Una altre part s’aconsegueix amb treball en equip i compartint experiències. Si, a més de motivat, el professorat està relaxat i té sentit de l’humor, els alumnes s’ho passen bé aprenent i l’èxit està garantit.
3

La innovació ha de tenir sentit i estar al servei de l’aprenentatge

Tant l’educació com la docència tenen vocació de servei. La qualitat de vida de molts nens i joves i el futur de les societats depenen de què els professionals que s’hi dediquen així ho entenguin. La innovació d’ara i del futur ha de tenir en compta sobre tot les persones, el seu desenvolupament competencial i humà en totes les dimensions de la persona: física, socio-emocional, racional i transcendent, i la seva capacitat futura per col·laborar solidàriament en fer del món un lloc millor per a tots allà on visqui i treballi.
Otras voces de la comunidad educativa
Sarai Samper Sierra Sarai Samper Sierra
Sociòloga
Els infants aprenen més fàcilment que els adults. Un mite a...
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
Rosa Alexandra Saltos Chacán
Docente
La educación debe ser una celebración de la vida
Teresa Terrades Teresa Terrades
Professora de secundària i coach...
La importància de treballar el projecte vital de cada noi o noia
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps

Más información