Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemí Sas Castilleja
Noemí Sas Castilleja
Gestora cultural.
Sóc historiadora de l'art, he treballat en projectes culturals a diferents països, en moltes ocasions relacionats directa o indirectament amb l'educació. Coordino el projecte "Filmoteca per a les escoles" de la Filmoteca de Catalunya des del seu naixement, per tal de difondre la cultura cinematogràfica entre el públic escolar http://www.filmoteca.cat/web/serveis-educatius/filmoteca-per-a-les-escoles

Les tres coses que he après

1

DIWO també (i sobretot en) educació

El model del "do it yourself", tan de moda darrerament en tots els àmbits, ja fa un temps que ha evolucionat cap al "do it with others": "fes-ho juntament amb els altres". En altres paraules: l'aprenentatge experiencial, autònom i col.laboratiu és molt més efectiu que el traspàs unidireccional d'informació. Cal buscar estratègies per aplicar-lo en tots els àmbits de l'educació, siguem facilitadors de processos d'aprenentatge, no transmissors d'informació.
2

Provocant: crear contextos favorables a l'aprenentatge actiu

Posar en valor la capacitat de descobriment generant un espai lúdic i de confiança; qüestionar allò establert per a facilitar l'aprenentatge autònom; trencar formats tradicionals; sorprendre i interpel.lar per posar en valor totes les opinions; integrar el coneixement previ del grup; acollir allò inesperat per encetar una altra via de diàleg. En definitiva, crear contextos "provocadors" per a fer sorgir el coneixement. Aprendre com a repte.
3

Cap a un procés d'aprenentatge "open-source"

Es poden tenir idees molt bones, però no tenir en compte el context on s'aplicaran, les característiques de l'entorn i, sobretot, les resistències psicològiques al projecte, poden convertir-les fàcilment en intents fallits. Plantejar l'aprenentatge com un procés continu de millora en diversos passos (planificar, aterrar les idees, provar, avaluar i millorar l'experiència) i fer-ho en col.laboració amb totes les parts implicades i en totes les fases del procés, és el repte veritable.
Altres veus de la comunitat educativa
Màrius Martínez Muñoz Màrius Martínez Muñoz
Professor titular Orientació...
L'èmfasi en l'aprenentatge
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
MARTA ANGERRI FEU MARTA ANGERRI FEU
SECRETÀRIA GENERAL DEL CERCLE D...
L'autonomia dels centres
Xavier López Ortín Xavier López Ortín
Cap d'estudis Escola Miquel...
L'alumne és la "diana" de qualsevol decisió
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
Antoni Verger Antoni Verger
Investigador al Departament de...
El finançament educatiu com a política d’equitat primordial

Més informació