Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Josep Manuel Prats
Josep Manuel Prats
President - Fapel

Pare de família, advocat i implicat en l'educació, per convicció i per passió. 

Les tres coses que he après

1

Confiança i somriure

Cal confiar en les persones, oferint-los a donar el millor de sí mateixos, posant el llistó tan alt com puguin arribar a superar. Això implica conèixer molt bé els fills, dedicar temps, escoltar, mirar i estimar. Amb la confiança el ajudem a saber que, si fallen, cal aixecar-se i continuar.
2

Educació i Exigència

Amb la confiança i l'estimació, l'exigència es torna suau, raonable, natural i necessària. Els fills demanen exigència, sovint contradictòriament quan són adolescents, però la necessiten i ens reclamen coherència als adults. Ens miren, reptant-nos, i esperen exigència i coherència, encara que protestin. Cal exigir per educar la tolerància a la frustració. Necessiten saber guanyar i perdre.
3

Avaluació o conseqüències

Avaluació o saber acceptar les conseqüències dels propis actes. Quan l'educador dona mitjans (confiança, estimació, exigència i recursos), hem de demanar els resultats que cadascú pot donar. I acceptar el seu triomf o el seu fracàs. I ensenyar a seguir o bé a tornar a començar. Només millorem quan sabem on podem millorar.
Altres veus de la comunitat educativa
Esteve Campins Bagur Esteve Campins Bagur
Docent de secundària
L'educació, bàsica per un país
Montserrat Pedreira Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació...
Compromís
Carles Monereo Font Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Mònica Coll Llastarri Mònica Coll Llastarri
Infermera
PARTICIPACIÓ ACTIVA
Joan Rué Domingo Joan Rué Domingo
Professor Universitat Autònoma
Avaluació

Més informació