Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Cristina Fumadó Casals
Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de Recursos Humans. Generalitat de Catalunya

Sóc Llicenciada en Psicologia i treballo en l'àmbit de recursos humans a l'administració pública des de fa més de 15 anys. 

Participo com a docent en les activitats programades per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

Les tres coses que he après

1

Cal superar les resistències a l'avaluació

Parlar d'avaluació del personal dels serveis públics en general, i també dels docents en particular, xoca sovint amb arguments contraris que, malauradament, provenen de tots els àmbits (del propi personal, dels representants dels treballadors i, més greu encara, dels seus comandaments). Cal superar la idea que avaluar implica desigualtat, quan el que implica és constatar diferències.
2

Necessitem dades empíriques per contrarestar volubilitat en les decisions

Optimitzar la governabilitat en matèria d'educació passa necessàriament per ser capaços de recollir dades, evidències i indicadors en què sustentar les decisions; i maximitzar així el valor dels arguments tècnics per sobre dels merament programàtics.
3

El risc de la distorsió

Quan l'avaluació d'un docent o d'un centre depen dels resultats del seu alumnat en una prova determinada, es podria caure fàcilment en allò que tant criticat ha estat darrerament a propòsit de la prova de selectivitat: "ensenyar per a superar la prova". Dissenyar els sistemes de rendició de comptes és una tasca complexa.
Altres veus de la comunitat educativa
Carme Hernández Escolano Carme Hernández Escolano
Pedagoga del Centre per a la...
La importància d’educar el conjunt de les dimensions de la...
Óscar Boluda Ivars Óscar Boluda Ivars
Profesor de FP y Coordinador TIC
Afectos
Ramon Farré Roure Ramon Farré Roure
Professor i delegat del Govern a...
Dependrà de l’etapa educativa. Els recursos públics s’han d’...
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
José Luis Castillo Chaves José Luis Castillo Chaves
Profesor de Educación Secundaria
La inclusión no es un lujo, es una necesidad
Marina Subirats Martori Marina Subirats Martori
Catedràtica emèrita de sociologia...
Que l'èxit o el fracàs depenen molt més de l'entorn...
Carlos Guillermo Mena Ordóñez
Docente de séptimo grado de EGB
La Educación empieza por el ejemplo

Més informació