Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Cristina Fumadó Casals
Cristina Fumadó Casals
Responsable d'Avaluació de Recursos Humans. Generalitat de Catalunya

Sóc Llicenciada en Psicologia i treballo en l'àmbit de recursos humans a l'administració pública des de fa més de 15 anys. 

Participo com a docent en les activitats programades per l'Escola d'Administració Pública de Catalunya.

The three things I’ve learned

1

Cal superar les resistències a l'avaluació

Parlar d'avaluació del personal dels serveis públics en general, i també dels docents en particular, xoca sovint amb arguments contraris que, malauradament, provenen de tots els àmbits (del propi personal, dels representants dels treballadors i, més greu encara, dels seus comandaments). Cal superar la idea que avaluar implica desigualtat, quan el que implica és constatar diferències.
2

Necessitem dades empíriques per contrarestar volubilitat en les decisions

Optimitzar la governabilitat en matèria d'educació passa necessàriament per ser capaços de recollir dades, evidències i indicadors en què sustentar les decisions; i maximitzar així el valor dels arguments tècnics per sobre dels merament programàtics.
3

El risc de la distorsió

Quan l'avaluació d'un docent o d'un centre depen dels resultats del seu alumnat en una prova determinada, es podria caure fàcilment en allò que tant criticat ha estat darrerament a propòsit de la prova de selectivitat: "ensenyar per a superar la prova". Dissenyar els sistemes de rendició de comptes és una tasca complexa.
Other voices from the educational community
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents
Isabel Sierra Navarro Isabel Sierra Navarro
Directora Programes Benestar i...
Els inicis
Xavier Sans Antolí Xavier Sans Antolí
Mestre
Qui ha de protagonitzar el procés educatiu
Lluís Vallvé Cordomí Lluís Vallvé Cordomí
Mestre i responsable Programes de...
He après a esperar
Mª Àngels Brescó Mendiluce Mª Àngels Brescó Mendiluce
Directora Jesuïtes Poble Sec, Col·...
Les escoles han de definir molt clarament la seva missió i cap a...
Josep Maria Martorell Benach Josep Maria Martorell Benach
Docent a 2ària
Transmetre

More information