Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Elvira Borrell Closa
Elvira Borrell Closa
inspectora d'educació

Les tres coses que he après

1

L'avaluació és tant un procés tècnic com ètic i social

L'avaluació a nivell tècnic, s'ha de dotar d'eines rigoroses i fiables per disposar dades el més objectivades possible, alhora, a nivell ètic i social, que ha de ser transparent, justa i respectuosa amb les persones implicades.
2

L'avaluació no s'ha de percebre com una amenaça

L'avaluació percebuda com una amenaça no genera beneficis per a la institució i no és útil a les persones. L'avaluació hauria de ser una oportunitat de creixement professional per a tots els implicats. Sense informació objectivada és molt difícil saber com s'ha de millorar. L'avaluació és una eina al servei de les aspiracions de millora.
3

L'avaluació de resultats ha servir per millorar processos.

Els resultats de l'avaluació centrada en els aprenentatges de l'alumnat ha de servir per reflexionar i millorar els processos d'ensenyament, d'acord amb els recursos i tenint en compte la influència del context. Sense considerar el context i sense modificar els processos,per més recursos que hi aboquem difícilment podrem modificar els resultats.
Altres veus de la comunitat educativa
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
Jenny Isabel Flores Flores
Prof. de educación básica
Aprender a aprender
Ismael Alfaro Pla Ismael Alfaro Pla
President de la FaPaC a Lleida
L'èxit escolar és fruit de molts factors
Carles Monereo Font Carles Monereo Font
Professor de Psicologia de l'...
Mai aprenem sols
Josep Sánchez Malagón Josep Sánchez Malagón
Professor de Ciències de l'...
La millor forma d'aprendre és mitjançant el moviment
Oriol Homs Ferret Oriol Homs Ferret
Sociòleg
L'avaluació sistemàtica és una de les principals eines de...
José Luis Quirant Navarro José Luis Quirant Navarro
Professor d'ESO a La Farga
L'aventura del saber

Més informació