Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

JAUME BELLERA SOLÀ
JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'Educació i Psicologia de la Universitat de Girona

Sóc professor en els estudis de Grau de Mestre i Educació Social de la Universitat de Girona, i consultor d'Ètica Aplicada a l'Educació social a la UOC. També treballo en l'Observatori d'Ètica Aplicada a l'acció social, i formo part de la Xarxa d'Innovació docent en Aprenentatge Servei de la UdG.

The three things I’ve learned

1

Cada circumstància és un camí per recórrer

L'educació és un farcit de circumstàncies, un llarg camí ple de nous aprenentatges. No s'hi val a esperar que tot ens vingui donat! El camí ens crida a caminar, ens reclama, i això requereix esforç. La primera cosa que cal considerar en l'educació és la voluntat d'aprendre i l'esforç que estem disposats a fer per aconseguir-ho.
2

El camí més agradable és el que es fa en companyia

El camí de l'aprenentatge no pot ser un camí solitari. Ja n'hi ha prou de competitivitat! Ja n'hi ha prou de veure l'altre com un rival! Només val la cooperació, el diàleg i la generositat. Perquè tots formem part d'aquest macro projecte anomenat humanitat.
3

La generositat no frivolitza ni amb reconeixements ni amb agraïments

Ens hem empatxat de títols, d'acreditacions i de certificacions que no porten enlloc. Estem cridats a fer una microcirurgia constant del nostre compromís social, perquè sembla ser que, al final de tots els recorreguts, els éssers humans acabem per trobar-nos. I tot acte de retrobament és (i ha de ser) un esdeveniment educatiu -sense certificat, és clar!
Other voices from the educational community
Jaume Centelles Jaume Centelles
Mestre de primària a l’escola Sant...
Fórmules de col•laboració entre l’escola i les famílies
Quim Brugué Torruella Quim Brugué Torruella
Catedràtic ciència política (...
Els alumnes no recorden les assignatures, recorden els professors
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
Montserrat Pedreira Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació...
Compromís
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Melania Muñoz Castillo Melania Muñoz Castillo
Estudiant del Màster Educació en...
Fer-nos conscients del potencial d’aquest vincle
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura

More information