Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Fabian Mohedano
Fabian Mohedano
Treballòleg i promotor de la Iniciativa per a la reforma horària ARA ÉS l'HORA
Neixo a Barcelona el 1975 i sóc fill d'immigrants cordovesos que arriben a Catalunya l'any que l'home va pujar a la Lluna. Tinc el cor dividit entre l'Hospitalet de Llobregat i Barcelona. Els meus pares m'apunten a un cau el 1982 i condiciona força la meva trajectòria vital. Visc amb la Sònia a Sants i sóc pare d'una nena que es diu Sofia i d'un nen que es diu Odon. Actualment faig de promotor de la Iniciativa per a la Reforma horària. Faig de secretari general del Moviment Laic i Progressista (2012-2013), i prèviament de secretari d'organització (2007-2012). Presideixo l'Escola Lliure El Sol (2011-2013). Coordino els programes de la Fundació Ferrer i Guàrdia (2005-2007) i de la Fundació Autònoma Solidària (2002-2003). Formo part de l'impuls inicial de XarxAteneu (2008), del Movimiento Laico y Progresista a Espanya (2010) i del Cercle Pedra Tallada de Palafrugell (2011). Faig de president del Consell de la Joventut de Barcelona (2004-2007) en representació d'Acció Escolta de Catalunya, entitat que també presideixo en la seva primera etapa (2001-2003). Prèviament, lidero la fusió de les dues entitats precedents: Germanor Escolta de Catalunya i Scouts de Catalunya. A la vida municipal faig de vicepresident el Consell de Ciutat de Barcelona (2006-2007) i participo de la gestació del Consell d'Associacions de Barcelona (CAB). He trobat el punt d'equilibri en el liberalisme d'esquerres. Milito al PSC de Barcelona des de 2009 i formo part de la seva Comissió Executiva Nacional des de 2011. Sóc fundador del Moviment Avancem (2012). Estic afiliat a CCOO de Catalunya (des de 1996). Sóc professor del Màster de Lideratge per a la gestió política i social a la UAB (des de 2008), formo part dels departaments d'Ideari i Estratègia de l'Escola Lliure El Sol. També sóc co-director del Programa Anselm Clavé i faig de consultor especialitzat en l'impuls de plans de formació i creixement estratègic d'organitzacions del tercer sector. El meu currículum acadèmic està vinculat al creixement de les persones. Ara faig el doctorat sobre els usos del temps a la UB, dirigit pel Dr. Jordi Ojeda. Prèviament realitzo els estudis de Màster de Mediació i gestió de conflictes en el treball a la Universitat de Cadis (2011), Màster MBA-Executive a la UB (2008), Llicenciatura en Ciències del treball a la UB (2010), Curs de postgrau en Consultoria de negocis (1999) i Diplomatura en Relacions Laborals a la UPF (1998). Analitzo la realitat social i política des del meu bloc “Les idees no viuen sense organització”. Faig columnes al Diario 20 minutos (2004-2010) i col·laboro amb la revista Espai de Llibertat de la Fundació Ferrer i Guàrdia (2004-2010). Actualment em podeu llegir de tant en tant a L'Hora i a E-notícies.

The three things I’ve learned

1

Caràcter i intel·ligència

Superant els debats de Rovira i Virgili i Batista i Roca dels anys 30, l'educació és la formació del caràcter i de la Intel·ligència, ara diríem competències transversals. La vinculació de l’èxit personal amb l’èxit del país és fonamental, cosa que ens ajuda a comprendre la immensa vitalitat de Catalunya. Dit d'una altra manera, és indissociable la formació de cadascun dels individus amb els objectius educatius del país
2

L'educació permet escollir un camí de vida propi

El camí que cal recòrrer com a individu en la mesura que existeix una educació potent és possible traçar-ho. En bona part gràcies a l'escoltisme, un mètode de caràcter iniciàtic, que permet a l'individu ser conscient que cal cremar etapes a la vida i que es plantegen reptes que cal superar progressivament.
3

L'educació ha de progressista i progressiva

L'educació no ha d'adjetivar-se. Ha de ser en essència pública, laica i de qualitat. Però també ha de ser progressista en tant que fomenta el lliurepensament i la ciutadania activa i progressiva en tant que permet l'adopció de compromisos individuals que permetin un superació constant i continuada al llarg del temps.
Other voices from the educational community
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Mauro Mediavilla Bordalejo Mauro Mediavilla Bordalejo
Professor Ajudant Doctor a la...
El mestre: una peça clau
Eulàlia Lledó Cunill Eulàlia Lledó Cunill
Professora de secundària jubilada...
El món no és simple, l'aula tampoc
Enric Garcia Torrents Enric Garcia Torrents
Investigador i empresari
El model tradicional està caducat
Anna Forés Miravalles Anna Forés Miravalles
Professora Universitària
Ensenyar és aprendre dues vegades
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Assumpta Duran Oller Assumpta Duran Oller
Membre del secretariat d’Escola...
La reflexió pedagògica i el treball en grup entre els docents

More information