Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Marta Masoliver Brutau
Marta Masoliver Brutau
Mestra

Sóc mestra perquè sempre ho he volgut ser. M’agrada aprendre de tothom i de totes les situacions. Em preocupa com està avui en dia l’educació i les conseqüències que pot tenir en la societat del futur.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Som un mirall

Ja podem omplir als nostres alumnes amb molts continguts i conceptes però el que realment importa és qui som nosaltres com a persones. A través de l’empatia, l’amor, la confiança, el respecte, ... hem d’ajudar als nostres alumnes a treure el millor d’ells mateixos i a ser millors persones cada dia. Per això calen mestres inquiets, investigadors, crítics, compromesos, solidaris, respectuosos, ..., i formats per a poder transmetre-ho als alumnes, i que aquests es puguin emmirallar amb nosaltres. A good teacher inspire hope, ignite the imagination, and instill a love of learning. Brad Henry
2

Aprofitem-nos de la tecnologia

Hem de ser pràctics. La tecnologia està present sempre, perquè no a l’escola? Podem treure molts beneficis i a més a més també podem ensenyar als nostres alumnes les seves limitacions. Hem d’ensenyar als nostres alumnes a fer-ne un bon ús i per fer-ho els hem d’acompanyar tot utilitzant-la amb ells a l’aula. No prohibim, utilitzant-lo els donem estratègies per fer-ne un bon ús, positiu, crític i responsable.
3

Hem d'estar oberts

Un mestre ha d’estar obert, no podem ser persones obtuses. Els nostres alumnes tenen inquietuds diferents a les que tenien els alumnes de fa 20 anys. L’escola ha d’evolucionar, s’ha d’adaptar als canvis, no pot anar darrera d’ells. La frase és que sempre ho hem fet així quantes vegades l’hem sentit a una escola?; no vol dir que tot el que és antic no funciona, però si que cal veure si és motivador pels nostres alumnes, si els interessa o bé si hi ha altres maneres de fer el mateix més creatives. No tot el que és antic és dolent ni tot el que és nou és bo, el que si que cal és, com a mestre, saber els punts forts de cada un i utilitzar-los en conseqüència, no ens podem tancar en banda, hem de seguir aprenent dels nostres alumnes , de la societat i de totes les persones o situacions.
Otras voces de la comunidad educativa
Aina Tarabini Aina Tarabini
Professora de Sociologia de la UAB
L’abandonament escolar i l’equitat educativa
Ignasi Carreras Ignasi Carreras
Director de l´Institut d´Innovació...
Oportunitats de futur
María Lucrecia Tigse Caillagua María Lucrecia Tigse Caillagua
Docente de EGB
Educación para la vida
Coral Regí Rodríguez Coral Regí Rodríguez
Directora Escola Virolai
El canvi educatiu requereix lideratge
Laura Marin Barbé Laura Marin Barbé
Politòloga
Acampada escolar. Creant comunitat educativa a les terres de...
Josep Puy Juanico Josep Puy Juanico
Director pedagògic C.E. Gresol.-...
Defugir dels mites
Montse González Vera Montse González Vera
Assessora i formadora de Formació...
Quin ha de ser el paper dels centres docents quan es pot...

Más información