Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
MÓNICA MOYA LÓPEZ
MÓNICA MOYA LÓPEZ
Pedagoga, autora i tutora de cursos online a la USAL i Orientadora Educativa a la Consejería de Educación de la Junta de Castilla y León.
Sóc Pedagoga, Mestra i knowmad, malgrat que sempre he exercit de pedagoga. Estic especialitzada en Formació de Formadors, Aprenentatges Virtuals i Tutories online. Imparteixo formació per a institucions com universitats, administració pública i centres educatius, en les següents àrees: • intel•ligències múltiples i la seva incorporació a les programacions didàctiques, • tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) Aquesta tasca docent la combino amb la Orientació Educativa en Centres d’Educació.

Las 3 cosas que he aprendido

1

Aprovar no és aprendre

L’aprenentatge és el resultat de diverses accions educatives, intencionades o no, que fan que la persona superi diferents situacions de manera que va adquirint noves experiències que incorpora a la seva vida quotidiana, per tant, des de l’educació hem de tenir clar que el fet d’aprovar o superar una prova de continguts teòrics, com normalment es fa als centres educatius, no garanteix el desenvolupament de l’aprenentatge en sí, si no que justifica que s’han assumit uns continguts teòrics i poc més. Així, és importat replantejar el fet de l’avaluació, els instruments i moments de l’avaluació als centres educatius, de manera que garanteixin el desenvolupament de l’aprenentatge i no es quedi en el fet de superar proves teòriques.
2

L’aprenentatge ubic i asincrònic

A la nostra societat actual, un dels aspectes més rellevants és el coneixement i la seva gestió, per tant, hem de tenir clar que des dels centres educatius hem de preparar als alumnes (futurs ciutadans) per a que puguin accedir a aquest coneixement dinàmic, fora del temps, per tant asincrònic i al mateix temps fora del nostre entorn aula, és a dir, ubic, de manera que els aprenentatges han de deixar d’estar centrats en continguts tancats, limitats, centrats en llibres de textos, per passar a ser aprenentatges actius, dinàmics. De manera que els models educatius que garanteixen aquests aprenentatges tornen a ser models de l’escola activa, dels moviments de Renovació Pedagògica.
3

La Competència Digital i els nous llenguatges

Des de que l’accés a la xarxa, a partir de la web 2.0, ha reestructurat les nostres relaciones i les nostres formes d’accedir al coneixement, obrint nous espais d’aprenentatge i de relacions, l’aprenentatge ha d’estar enfocat a desenvolupar noves estratègies i noves competències que ens facilitin el poder interpretar els nous llenguatges, per tant, l’alfabetització digital i el desenvolupament de la competència digital han de ser aspectes a tenir en presents al centres educatius, de manera que no sols hem de pensar en desenvolupar les destreses tècniques que ens permetin utilitzar les noves aplicacions, si no que hem de repensar les formes de comunicació i el llenguatge, així el llenguatge escrit i visual esdevé una eina fonamental a replantejar-nos des del sistema educatiu. No podem deixar de banda la necessitat social de comunicar i comprendre, per tant, hem de donar importància als llenguatges que s’utilitzen a la xarxa.
Otras voces de la comunidad educativa
Marite Guevara Torres Marite Guevara Torres
Directora Fundació Ersília
Motiva amb històries
Anna Agramont Llinàs Anna Agramont Llinàs
I+D
L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant...
Montse Palomar Montse Palomar
Professora Cicles Formatius
Aprendre
Neus Lorenzo Galés Neus Lorenzo Galés
Cap de Serveis de Llengües...
El lideratge educatiu ha d'orientar la transformació social...
Claudia Vallvé Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa...
Saber és voler
Margarida Falgàs i Isern Margarida Falgàs i Isern
Mestra i professora de didàctica...
L'autonomia en l'aprenentatge és la clau de la...
Germà Bel Germà Bel
Professor d'Universitat
L'educació és de mètodes

Más información