Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Xavier de la Vega Gómez
Xavier de la Vega Gómez
Director Secundària

Sóc professor de ciències des de l'any 1989. He combinat aquesta tasca amb les tasques de Direcció des de fa 20 anys, on he exercit aquest càrrec i el de sotsdirector en 3 centres de Barcelona. La meva formació ha estat multidisciplinar i he incorporat visions àmplies que han cercat apropar-me des de moltes òptiques diferentes a la meva tasca docent, que per cert realitzo amb passió.

Les tres coses que he après

1

Una emoció un aprenentatge

Sense moure les emocions és difícil que és doni l'aprenentatge. Caldria apuntar més be en les emocions que es generen ja que no totes afavoreixen l'aprenentatge positiu i significatiu. I per la mateixa raó algunes El sentit de la frase potser no és tan bidireccional per al món de l'educació.
2

Crea l'entorn i creares les oportunitats

Els elements que regulen l'ensenyament i l'aprenentatge no són només instrumentals o procedimentals. L'entorn permet generar una predisposició, una dinàmica, uns processos, que faculten les possibilitats docents. Els elements de l'aula haurien de ser tractats des d'un inici. Això comporta plantejaments que permetin per exemple crear edificis-escoles "intel·ligents" on el disseny ja contempla aquestes opcions, o bé actuar sobre el disseny de les aules o els elements presents associant-los en el projecte educatiu.
3

La formació del docent és esencial

La formació del docent hauria de contemplar-se amb serietat si és vol canviar l'enfocament i la direcció de cap a on anem. Els docents de quasi totes les etapes, i especialment de secundària, haurien de rebre una formació real de capacitació. Hem millorat en aquest punt però crec, des del meu punt de vista, que no hem posat les condicions i exigències necessàries per optar per un model de qualitat. Aquesta formació ha de ser àmplia i cercar també elements més innovadors, com la capacitat comunicativa i expressiva, la generació de la creativitat, la experimentació, les habilitats comunicatives i socials, ...
Altres veus de la comunitat educativa
gemma vidal i oltra gemma vidal i oltra
Quasi educadora social a l'...
L'educador com "a passador" de cultura
J. Gil J. Gil
Estudiant de màsters UAB i UOC
L'educació formal no limita la informal
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
Damià Perpinyà Damià Perpinyà
Tècnic docent en el Servei de...
L’alumne protagonista
Manuela Moledo Nores Manuela Moledo Nores
Mestra d'Anglès. Logopeda
COMPARTIR
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Luis Emiliano Minga Guaillas
LIDER-DOCENTE
EL INTERAPRENDIZAJE

Més informació