Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)
Noemi Vila i Juvanteny
Noemi Vila i Juvanteny
Aprenent de mestra, un procés continu
Actualment, estic finalitzant els estudis de Mestra d’Educació Primària amb l’especialitat d’Educació Inclusiva. Penso que és una gran oportunitat dedicar-se al món de l'educació. Estic molt interessada en la recerca i millora educativa, com també en la formació continuada. M’agrada compartir i aprendre.

Les tres coses que he après

1

Facilitar la relació amb les famílies

És difícil que qualsevol situació de la vida quotidiana i, concretament, el comportament de les persones, no es vegi directament influenciat per estereotips i prejudicis. Una necessitat ineludible, pròpia de l’ésser humà, és dotar de sentit totes les realitats en què es troba per poder viure en el context on es desenvolupa. Aquestes idees estereotipades, però, poden esdevenir barreres que dificultin la relació entre les famílies i l'escola. Com a mestres, s’ha de detectar com apropar-se a totes les famílies, intentar escurçar distàncies i generar confiança. Totes les accions encaminades a facilitar aquesta relació repercutiran positivament en els alumnes i també a la resta de la comunitat educativa.
2

L'educació: un compromís compartit

Tots aquells alumnes que estiguin compromesos amb el seu propi procés d’aprenentatge, tindran moltes garanties d'èxit. Si al seu darrera tenen una família compromesa en la seva educació, doncs encara en tindran moltes més. Si, a més a més, tenen la sort de comptar amb un equip de mestres i professors compromesos, de ben segur que vetllaran perquè tingui unes expectatives altes i puguin superar totes les adversitats. Entenc aquest compromís, per part de tota la comunitat educativa, com el fet de mostrar-li a l'alumnat passió i vocació pel seu procés d’aprenentatge.
3

La comunicació com a eina imprescindible

La comunicació és una eina imprescindible per l'educació i, com a docents, cal saber comunicar, però no només sabers, sinó també vivències, emocions i passions. En la comunicació, però, l’altre sempre hi compta; és una cosa de dos. Per comunicar, s’ha de saber escoltar. És del tot positiu treballar les emocions dins l’escola i, alhora, aprendre a deduir-les i a transmetre-les. Doncs cal educar en l’empatia, en la resiliència, en l’esforç, en l’alegria i el dolor, en la felicitat i la frustració.
Altres veus de la comunitat educativa
JAUME BELLERA SOLÀ JAUME BELLERA SOLÀ
Professor de la Facultat d'...
Cada circumstància és un camí per recórrer
Silvana Ballbè González Silvana Ballbè González
Directora d'escola
Sempre hi ha una porta oberta
Xavi Geis Xavi Geis
Mestre i direcció escola Rellinars
A aprendre
José Luís Muñoz Moreno José Luís Muñoz Moreno
Professor del Departament de...
La implicació dels municipis en l’educació.
Montserrat Pedreira Montserrat Pedreira
Directora de Grau en Educació...
Compromís
Roser Argemí Relat Roser Argemí Relat
Cap de projectes a la Fundació...
El COMPROMÍS mou muntanyes
Marta Casas Castañé Marta Casas Castañé
Antropòloga, especialitzada en...
Tothom té cabuda a l'aula

Més informació