Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Anna Agramont Llinàs
Anna Agramont Llinàs
I+D
He donat classes fa molt de temps i soc mare de dues filles amb dislèxia i TDA a qui l'escola no acaba de donar, encara, cap resposta gaire útil. Hem re-inventat la forma d'estudiar a casa: amb jeroglífics,. i sistemes alternatius, molt més intuïtius. Per poder ser més útil, he seguit cursos de trastorns d'aprenentatge, intel·ligències múltiples,... descobrint una veritable vocació que m'ha portat a redactar unes bases que podrien servir per què els mestres puguin ser més inclusius. És molt urgent, iniciar el canvi educatiu. Els alumnes creixent molt de pressa i s'estan perdent generacions, esperant aquesta transformació. Compteu amb les famílies: ningú més motivat i alhora també molt dolgudes quan es topen amb sistemes poc eficaços.

The three things I’ve learned

1

L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant adaptació.

Encoratjo a les escoles a provar i experimentar per tal de detectar arees de millora. S'ha d'anar incorporant tot allò que serveix i abandonant les pràctiques que no donen resultats. Modificar el sistema d'avaluació i adaptar els continguts a cada classe i cada curs. Observar i aprendre molt de l'alumnat. Són ells amb els resultats qui validaran el nou sistema. Un sistema sempre canviant .
2

Només retenim el que ens motiva, cerquem l'atractiu de cada contingut

Per un aprenentatge dinàmic. No hi ha res més avorrit que assolir coneixements, asseguts, quiets, en silenci. L'escola d'un monòleg,... A la classe hi ha d'haver provocació, intervenció, posada en comú d'e idees,... S'ha de fer servir la intuïció, per saber què interessa més a cada grup, com organitzar les feines com mantenir el pensament actiu i creatiu.
3

Escoltem els alumnes per no perdre l'esperit innovador

Amb els anys aprenem a ser útils. Quan creiem ser-ho, és per què no contemplem cap opció que anticipem no serà coherent o adequada. En això, ens perdem tota la innovació. Aquesta, es regeix en llibertat i sense limitacions. En arribar a l'escola, els alumnes venen amb l'espontaneïtat i la curiositat que necessita la innovació. És el sistema tradicional qui les va reprimint, i poc a poc perdem la creativitat en educació.
Other voices from the educational community
Alejandro Paniagua Rodriguez Alejandro Paniagua Rodriguez
Mestre i Investigador Predoctoral...
Per una nova Economia Política de l'escola
María del Rosario Comerón Mateos María del Rosario Comerón Mateos
Maestra
El conocimiento se construye compartiendo
Carles Duarte Montserrat Carles Duarte Montserrat
President del CoNCA i director de...
La formació del caràcter
Clàudia Turró Ortega Clàudia Turró Ortega
Psicòloga social i coach
A respectar la diferència
María José García San Pedro María José García San Pedro
Directora del Departamento de...
Observar la mirada de cada alumno
Santi Centelles Santi Centelles
Director pedagògic editorial...
Aprendre a escoltar
Jaume Francesch Subirana Jaume Francesch Subirana
Psicopedagog/President d'ACPO...
Compartir

More information