Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Anna Agramont Llinàs
Anna Agramont Llinàs
I+D
He donat classes fa molt de temps i soc mare de dues filles amb dislèxia i TDA a qui l'escola no acaba de donar, encara, cap resposta gaire útil. Hem re-inventat la forma d'estudiar a casa: amb jeroglífics,. i sistemes alternatius, molt més intuïtius. Per poder ser més útil, he seguit cursos de trastorns d'aprenentatge, intel·ligències múltiples,... descobrint una veritable vocació que m'ha portat a redactar unes bases que podrien servir per què els mestres puguin ser més inclusius. És molt urgent, iniciar el canvi educatiu. Els alumnes creixent molt de pressa i s'estan perdent generacions, esperant aquesta transformació. Compteu amb les famílies: ningú més motivat i alhora també molt dolgudes quan es topen amb sistemes poc eficaços.

The three things I’ve learned

1

L'educació en sí, és un projecte sense fi en constant adaptació.

Encoratjo a les escoles a provar i experimentar per tal de detectar arees de millora. S'ha d'anar incorporant tot allò que serveix i abandonant les pràctiques que no donen resultats. Modificar el sistema d'avaluació i adaptar els continguts a cada classe i cada curs. Observar i aprendre molt de l'alumnat. Són ells amb els resultats qui validaran el nou sistema. Un sistema sempre canviant .
2

Només retenim el que ens motiva, cerquem l'atractiu de cada contingut

Per un aprenentatge dinàmic. No hi ha res més avorrit que assolir coneixements, asseguts, quiets, en silenci. L'escola d'un monòleg,... A la classe hi ha d'haver provocació, intervenció, posada en comú d'e idees,... S'ha de fer servir la intuïció, per saber què interessa més a cada grup, com organitzar les feines com mantenir el pensament actiu i creatiu.
3

Escoltem els alumnes per no perdre l'esperit innovador

Amb els anys aprenem a ser útils. Quan creiem ser-ho, és per què no contemplem cap opció que anticipem no serà coherent o adequada. En això, ens perdem tota la innovació. Aquesta, es regeix en llibertat i sense limitacions. En arribar a l'escola, els alumnes venen amb l'espontaneïtat i la curiositat que necessita la innovació. És el sistema tradicional qui les va reprimint, i poc a poc perdem la creativitat en educació.
Other voices from the educational community
Francesc Balagué Francesc Balagué
Invesitigador i Formador,...
Oberta al món
José Saturnino Martínez García José Saturnino Martínez García
Doctor/Sociólogo
El papel limitado de la escuela
Joan Canimas Brugué Joan Canimas Brugué
Observatori d'ètica aplicada...
De la utopia educativa a l'omnipresència de la formació
Àngels Domingo Àngels Domingo
Doctora en Pedagogia i Directora...
Formació docent
Óscar Chaparro Carrera Óscar Chaparro Carrera
Etudiant de doble grau d'...
El respecte a les necessitats de cadascú
Pilar Medina Bravo Pilar Medina Bravo
Professora de la Universitat...
Aprendre implica temps
Jordi Musons i Mas Jordi Musons i Mas
Director de l'Escola Sadako
METODOLOGIA. TREBALL EN EQUIP

More information