Fundació Jaume BofillUniversitat Oberta de Catalunya (UOC)

RSS

We are celebrating the 10-year anniversary of Debats d’Educació by giving the educational community the opportunity to air its views

Claudia Vallvé
Claudia Vallvé
Sociòloga. Sòcia de Xarxa Consultors.
Vaig estudiar Dret a la Universitat de Barcelona i Sociologia a la Universitat Autònoma de Barcelona. Vaig tenir la gran sort de poder cursar el darrer curs de Sociologia a la East London Politechnic, a través del programa Erasmus, on vaig comprovar la gran diferència entre el plantejament de la educació universitària a Catalunya i a Anglaterra. En els meus 20 anys d’experiència professional ha treballat en l’àmbit de la recerca, de la gestió pública, com a professional autònoma i en una empresa consultora. Actualment treballo en alló que m'agrada i com m'agrada des de Xarxa Consultors, una xarxa de professionals independents que ens relacionem lliurament entorn al projecte i sense les restriccions del model de l'empresa.

The three things I’ve learned

1

Saber és voler

Aprenem a partir d'una inquietud, d'un repte, d'una pregunta, d'un dubte. El mestre que aconsegueix obrir interrogants i, generar dubtes haurà aconseguit el més difícil. Un cop l'alumne estigui motivat per aprendre, serà més fàcil que vulgui cercar les respostes.
2

Per saber cal fer

Aprenem fent, no escoltant. Si no apliquem allò que ens han explicat és molt probable que ho acabem oblidant. Per això, quan l'explicació teòrica va acompanyada d'una aplicació pràctica, allò quedarà fixat com a aprenentatge. I si acompanyem experiència amb reflexió, l'aprenentatge serà més sòlid.
3

De tot s'aprén

No aprenem només a l'escola. El mestre és una font important d'aprenentatge, però no és pas la única. La família, els amics, els companys, els veïns ens poden ensenyar coses molt valuoses. Llegint, anant al cinema, jugant a basket o caminant per la muntanya també aprenem coses importants a la vida.
Other voices from the educational community
Pepe Menéndez Pepe Menéndez
Director adjunt de Jesuïtes...
Ajudar a la comunitat educativa a centrar-se en el què volem...
Jose Ramon Ubieto Pardo Jose Ramon Ubieto Pardo
Psicòleg clínic i psicoanalista
La conversa como una nova pragmàtica de l’acció
M Luisa Bossolasco M Luisa Bossolasco
Psicopedagoga
Que se puede enseñar la autodisciplina
Assumpta Pla Pi Assumpta Pla Pi
Directora institut
Tal com som
Nàdia Grau Andrés Nàdia Grau Andrés
Correctora i traductora
Respecte
Anna Tarrés Vallespí Anna Tarrés Vallespí
Sociòloga
L’espurna ve de fora, el foc es fa a dins
Fabiola Díaz Guevara Fabiola Díaz Guevara
Docente Universitaria
Educarse no es un momento sincrónico, es diacrónico

More information